Skrivet den: 2012-07-05 Klockan: 09:44:00

Det blir en dag på stranden...

Ja jag tror att det är dags att jag tar mig i kragen och tar med ungarna på något sommarlovsaktigt som PLAYAN ;)
I två veckor har vi varit hemma och slappat och inte gjort någonting. På eftermiddagarna så har vi, i och för sig, åkt till någon park eller gått till den bredvid så att ungarna, och mamma, fått springa/gå av sig.
Men inte speciellt spännande.
 
 
Eftersom alla badprylar som vi har finns nere i sommarstugan så har jag fått fixa en andra uppsättning att ha här i Las Palmas.
Och det är inte lite saker som ska fixas; solkräm i alla olika nivåer, simpuffar så att mamma slipper ha hjärtat i halsgropen HELA tiden, leksaker och sånt som kan roa de små i alla fall nån sekund, parasoll att skydda oss med, matsäck som ska kunna ätas av alla sittandes på en filt som inte drar till sig sand SÅ mycket.
Och vatten. INTE glömma mycket vatten. Det går åt en massa när man är ute.
......och badkläder. Jag har ju glömt badkläderna ;)
 
Min bok eller tidning kan jag glömma hemma, det är ingen risk att jag kommer få sitta nån längre stund på handduken ;)
 
Jag är lite orolig, det måste jag få erkänna. Själv med två monster på stranden där de kan komma bort eller dränka sig.
Men vad ska man göra?
Älsklingen har lång dag idag och möte ovanpå det. Vi kan inte sitta här hemma och vänta på honom när det är sommarlov, sååååå:
Mot playan!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Ann-Mari

...vi sjunker ner i sanden. Låter dagen bli som den blir...
Låter som en perfekt plan! Hoppas ni hade en fin dag, och att du kunde njuta också!
kram
Ann-Mari

Svar: Jodå, det blev inte så jobbigt som jag tänkt mig. Jag satt faktiskt ner ett par gånger ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: AnneliH

Ja, det är mycket att tänka på...man vill ju inte vända när man är halvvägs. Hoppas ni fick en fin dag.

(sv. ang. "blogg-kossan" blev jag så full i skratt när jag såg den, så det var därför jag nämnde den. Inte slutar jag väl att skriva hos dig för det :)

Svar: Det blev en bra dag tack. Och den där kossan Bläääää, Muuuuuu ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-05 @ 16:49:48
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Ohh, när jag läser det här är jag glad att mina är stora och simkunniga numer, det var kaos att bada med dem, total koll hela tiden på två som gärna stack i full fart åt varsitt håll...

Svar: Kaos är ordet ;) Fast idag var det ganska så lugnt. Tack simpuffar!
Yohanna i Las Palmas

2012-07-05 @ 17:46:59
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Caroline

HAha, skrev just om känslan om att vara på stranden utan med och med barn, vilket skillnad ;)

Kram

Svar: Ja du hade det skönt där på morgonkvisten. Och visst känner jag igen det där med förmaningar till ungarna HELA tiden. Usch ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-07-05 @ 20:46:28
URL: http://barbaskon.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0