Skrivet den: 2012-01-12 Klockan: 12:45:38

Vanlig trött torsdag

Jisses vad trött jag var när mobilen ringde i morse. Jag var verkligen inte med på noterna att det var dags att gå upp.
Det var:
- åhhh vad det är synd om mig som måste gå upp.
- jag orkar verkligen inte.
- livet är bara skit.
- varför måste jag?
- # % & j-la ? @ § osv...

Efter tre nätter med feber-Irma, gnäll-Irma och vakna-mitt-i-natten-och-flera-gånger-efter-det-och-gråta-så-för-att-något-är-fel-Irma så är vi rejält trötta här hemma.
Ja inte Alexander då, som sover som en stock på nätterna ;)
Något som jag är VÄLDIGT tacksam för.
Jag tror att det är tänderna, fast det VET man aldrig och så lite hosta på det som stör hennes nattsömn.

Jag jäspade så käkarna gick ur led ända tills vi kom halvvägs på morgonrundan. Då märkte jag att solen sken, tankarna på vad jag skulle blogga om började skena och humöret steg.
Trixet är bara att komma igång, komma iväg och INTE tänka så mycket. Bara bestämma dagen innan att si och så ska jag göra. Tex jag SKA gå på morgonrunda VARJE dag. Och så köra på det och inte börja tänka att; om jag ska, det regnar ju eller jag är ju så trött, när man står där på morgonen.
Bara KÖR!

Måste bara visa vad jag gjorde här-om-dagen.
Så dumt.
Blir man aldrig vuxen och förståndig?

Skulle blåsa ut ljuset som vi har vid sängen för att värma och torka ut sängkammaren lite. Tog tag i glaset som ljuset är i, ett sånt där doftljus i glas, och märker först när jag har det i handen att det är glödhett. Kunde inte släppa det just precis på sekunden, för jag hade handen precis över sängen och ville inte fjutta på den....just då ;)

En STOR blåsa blev det och det ÄR så synd om mig nu ;)

Det här med att bränna sig är hemskt. Jag får mardrömmar när jag tänker på folk som får stora lass glödhet vätska över sig eller är fast i en eldsvåda.
Hur överlever man efteråt, när det gör så ont?
Jag har hört att är det mycket allvarligt så får man hålla dem nersövda för att de inte ska dö av smärtan bara. Hemskt!
Sånt där går jag och tänker på...

Nu är inte detta så hemskt. Gjorde bara förbaskat ont en stund efteråt. Nu är det mest blåsan som sitter i vägen. På det ställe som man använder mest, på tummen. Och blåsan får jag tömma på vätska ideligen.
Jobbit detta ;)

Ha en trevlig torsdag. Nu ska jag sätta mig och klippa bilder från trettondagen att visa er.

/Y

Kommentarer
Postat av: Sojkas framtid - Ann-Sofie mamma till Isak

Känner igen mig med jäspet haha. :)



Jag kör "Den ny Aktins-metoden" :) Det går jätte bra, är på 5:e dagen idag. :)



Hur är allt med dig då?



KRAM :)

2012-01-12 @ 13:03:22
URL: http://finest.se/sojkasframtid
Postat av: AnneliH

Aj, aj,...ser ont ut! ...det gör säkert det också.

Hoppas du får en fin dag! Här blåser det halv storm och regnar på tvären :/

2012-01-12 @ 13:04:11
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Anna

Aj, den där tummen ser inte så nice ut! Andra brännskadade fingret på kort tid väl? Visst var det väl en skada vid pepparkakshusbygget oxå?!



Här är en till som gäspar, men inte pga av ickesovande barn då förstås utan för att kroppen absolut inte är van att gå upp så himla tidigt för att åka till jobbet och vara där en hel dag! Dumt att man skämmer bort bsig så loven! Men, men återhämtar mig väl snart förhoppningsvis (om inte annat så är det ju sportlov vecka 7...)



Kram

2012-01-12 @ 13:42:10
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Katja

Min mamma sjuksköterskan har lärt mig att man ska låta bli blåsan. Den skyddar såret från infektioner. Under blåsan är där av en anledning, att skydda såret ;)

2012-01-12 @ 14:34:46
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: Ruth i Virginia

Fy sjutton vad det ser ut att göra ont!!!

Brännsår är ohyggliga! Och på TUMMEN!

Vilken osis. Hoppas på snabb läkning.

2012-01-12 @ 18:01:31
Postat av: Mira

Stackars er med nätterna, vet ju hur det är! Hoppas ni får lugna nätter snart.



Å din tumme ser ut att göra väldigt ont, det är allt liiiiite synd om dig!

Kram

2012-01-12 @ 18:06:06
URL: http://mirandalux.se
Postat av: gunsan

Ajajajaj, fyyyyy för blåsor o på tummen, himlans onödigt;))

Låt den inte gå sönder bara, för då svider det nåt så grymt;)



kramizzzzzz

2012-01-12 @ 22:20:35
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Freja

Aj, aj, aj, brännsår gör så ONT! Jag ynkar dig lite, ynk, ynk, och hoppas att blåsan snabbt går bort!

2012-01-12 @ 22:22:00
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Marie-Louise

Morgonpromenader skulle jag verkligen behöva börja med igen, men det är så svårt när man har stora barn och inte MÅSTE ge sig ut för att lämna eller hämta barnen på morgonen och eftermiddagen. Det är så lätt att jag sätter mig och börjar plugga istället och så har halva dagen gått utan en endaste liten fnuttig promenad :( Jag funderar nu starkt på att köpa en motionscykel så jag kan cykla inomhus (framför tv´n)... Tror det får bli så, eller en cross-trainer maken och jag har inte riktigt bestämt oss. Fast jag tror att vi börjar med en cykel...

Usch vilken blåsa :( det ÄR synd om dig. Och jag kan också få sådana där tankar och människor som är brännskadade. Fy så hemskt det måste vara och vilket trauma att leva med sen, att liksom minnas smärtan. Kram

2012-01-12 @ 22:36:28
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: vuxenmamman

Men lilla du....fy fasiken vilken blåsa!!!!

Hoppas din dag blev bra när du summerar i sängen ikväll.Hoppas du får sova inatt.



Kram

2012-01-12 @ 23:03:59
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0