Skrivet den: 2012-01-30 Klockan: 13:29:55

Måndagslycka

Igår eftermiddag, när det började skymma, så kom jag på att för i fasiken, det är ju söndag idag och jag har inte gjort ens hälften av det som jag ville göra.

Hur i hela friden kunde det gå så fort?
Jag hann ju knappt ens ur morgonrocken ;)

En HEL vecka kvar till nästa helg, och så var ångesten ett faktum. Visste inte om jag skulle börja gråta eller gå och dra något gammalt över mig och försöka att glömma.

Varför är det så, att man känner så?
För idag känns det kalasbra. Måndag är inga problem här inte. Det är söndags-eftermiddagen som har problem med mig.
Massa kul på gång och en massa enegi i kroppen trotts att Irma hade nån konstig arg-natt med raseriskrik fram till klockan 02. Fråga mig inte vad som hände. Tonårstrots redan?

I alla fall måndagslistan har så många saker att vara glad över så jag är inte säker på att alla får plats ;) Vilken lycka va?
Så det blir naturligtvis en lista a´la jennyn, precis som vanligt en måndag.


- BILEN, bilen & bilen >>>. Som vi har väntat, som vi har hoppats, som vi har misströstat och som vi har väntat. NU är den här. Vi ska åka en sväng i eftermiddag också ;)

- att elproblemet är fixat. Så skönt att slippa oroa sig över det något mer >>>. Nu ska bara hyresvärden informeras om slutnotan. Borde inte vara några problem då det blev kompispris.

- något så trivialt som en ny blus ;)
När vi åkte för att byta ett par julklappskläder som var för stora, i lördags eftermiddag. Så gick jag faktiskt in på H&M. Trotts att ungarna gnällde och Alexander var som en hackig skiva; när ska vi gå till leksaksaffären?, när ska vi gå till leksaksaffären?, när ska vi..., så gick jag in där.
Jag hade med mig mitt presentkort från förra julen, i-fall-att och hade sett två blusar innan jul som jag var intresserad av. Då hängde den ena där, på rea-ställningen till halva priset.
Sånt kan man ju bara ta som ett tecken ;)

- att när jag provade ovan nämda blus i provrummet så kände jag mig och tyckte faktiskt att jag såg lite smal ut. Sånt händer ju bara inte i ett provrum. Nån som vet om de ändrat provrums-speglarna till det motsatta på sista tiden?
Jag känner mig i alla fall smalare även om vågen visar tvärt emot ;)
Det tog jag som ett tecken det också och blusen fick raskt följa med hem.

- att idag är det måndag och det BRUKAR betyda, man vet aldrig, att Älsklingen kommer hem lite tidigare än normalt. Tänk att man kan bli så glad över lite manligt sällskap ;)

- att denna veckan så börjar februari och vi går sakta men säkert mot våren och karnevalen här. Snart kommer värmen och det blir slut på hosteriet och snoreriet för i år.

- att förra veckans real life blev en sån succe. Hoppas att denna veckan inspirerar lika många att gräva i minnenas arkiv efter lukter och återblickar att dela med sig av. >>>

- att dagens lunch är halvfärdig och jag behöver inte tänka mer på det ;)

Men nu så drar måndagen igång här och solen har kikat fram.

/Y

Kommentarer
Postat av: carina

Äsch varför måste man alltid hinna så mycket?

I bland måste vi bara få vara och njuta av att det är helg :)

Ha en fin start på veckan!

Kramen♥

2012-01-30 @ 13:54:35
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥ Flytten till torpet närmar sig!!

Men snyggis! Och släng vågen. Man ska faktiskt tro på spegeln. Och visar provrumsspegeln att man är smal SKA man tro den !!! :)



Och tack gulle du för kommentaren om köket. Men om jag ska vara ärlig så fick jag snabbt fota efter att jag städat. För fem minuter senare vaknade Tore och köksstolarna stod efter bänkarna igen ;)



Ska kika på "utmaningen" sen ... såg att jag hade några dagar på mig ;)

2012-01-30 @ 14:00:21
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: gunsan

Superfin blus, den passar du jättebra i;))



Det där med att hinna med......det har jag börjat lägga på hyllan, oftast är det ju ingen annan än jag själv som bryr mig;))



Ha nu en toppendag;)



Kramizzzz

2012-01-30 @ 14:31:52
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Elina

Hamnade här av en slump, men vilken härlig blogg du ser ut att ha och vilket rea fynd! :-)

2012-01-30 @ 14:51:13
URL: http://volanen.blogg.se/
Postat av: vuxenmamman

...och snart är det helg igen!!! Snabbare än du tror!



KRAm

2012-01-30 @ 15:10:43
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Tänk att få gå på er galna Rebajas!!! Kan ju inte komma ner i de priserna här i svedala...



Här kommer min länk till veckans RL;

http://shaggkvist.se/wordpress/?p=3628



Kram!

2012-01-30 @ 16:41:18
URL: http://shaggkvist.se/wordpress
Postat av: Åsa

Fin du är :) jättesnygg topp och du ser så rackarns pigg ut :)

Kramar på di!

2012-01-30 @ 20:22:52
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Freja

Massor av saker att glädjas över!

2012-01-30 @ 20:52:04
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: britta bloggar

Fin lista!

2012-01-30 @ 22:10:03
URL: http://brittabloggar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0