Skrivet den: 2012-01-05 Klockan: 15:27:38

Gammelfarmors fotoalbum

Sitter här och stress-skriver ut foton på skrivaren som går på högvarv och dessutom strejkar så där ibland med ett papperstrassel.
Varför ska det ALLTID trassla när man har bråttom?

För många år sedan, när Älsklingens farmor fortfarande levde, och det alltid var så svårt att komma på bra julklapp åt en så gammal tant, ja då hittade jag på att vi skulle göra ett album med alla barnbarnen i. Ja fast på den tiden så fanns det bara ett och ett halvt barnbarn ;)

Så det blev ett album där barnen följs åt med foton från de olika åldrarna samt gemensamma tillfällen. Väldigt kul, väldigt intressant och ett HÄSTJOBB varje år när den ska uppdateras.

Hon får/fick den nämligen i julklapp varje år, till trettondagen, uppdaterad och med nya foton att njuta av. Och jobbet, ja det faller ju på mig som kom med idén.

Men det är kul att göra. Om jag bara inte sparade allt till sista minuten. Och i år kom jag dessutom på att jag ligger ett år back, på grund av slöat år med ny bebis (förra julen då det inte skedde nån uppdatering av albumet). Fast nu för tiden så har albumet gått i arv till Älsklingens fasten som är den som bott ihop med farmodern som nu gått vidare.



Som om inte det var nog, så fick min mor syn på detta album när hon var här sist. Och nu vill hon ha ett likadant med sina barnbarn, som än så länge bara är två.
Så det blir att börja om från början med ett likadant till henne.

Med tanke på hur snabb jag är med att få tummen ur, så får hon nog vänta ett tag på det, albumet.

Nu ska vi snart dra iväg och spana på kungar.
Vi höres.

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Det var ju en jättefin present! "riktiga" foton ser man ju sällan nu.

(Vi har alla bilder i datorn och alla foto album ligger fortfarande ouppackade i lådor och kommer säkert inte fram än på länge).

När man är mormor är det ju roligt att ta fram, och titta på sina barnbarn speciellt om man är långt från varandra.

Ha en fin kväll!

Hälsa så gott till de 3 vise männen ;)

2012-01-05 @ 16:38:02
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: ewa trulsson

Det är en verkligen en julklapp. Hoppas mina barn också vill göra sådant till mig när det nu blir.

När mina barn var små så fick alltid mormor/farmor ett foto på sina barnbarn.

Ha en trevlig kväll/natt/morgon!



2012-01-05 @ 16:47:14
Postat av: vuxenmamman

Ja sånt tar tid men det är ju också så uppskattat. Skriv ut några/ dag till din mamma. Då får du snart ihop album till henne.



Ha en fin kväll.

KRAM

2012-01-05 @ 18:27:53
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: Mira

Jag gör fotoböcker på nätet, det tycker jag är smidigt.

2012-01-05 @ 18:35:52
URL: http://mirandalux.se
Postat av: Barnens Hjältar

de där albumen är perfekta julklappar, presenter. Svärmor nöjer sim med senaste skolfotona här dock :-)

2012-01-05 @ 21:02:32
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: gunsan

Helt underbara julklappar, så värdefullt;)



Måste säga att jag tycker att du är superduktig, vilket hästjobb du lägger ner;))



kramizzzzz

2012-01-05 @ 22:11:21
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Ewa (mamma till 6 döttrar)

Härligt!!



Nu förtiden gör jag fotoböcker på nätet :) Lat som man ju är :)

Men det är MKT finare med "riktiga" foton!!



Kram

2012-01-05 @ 23:16:57
URL: http://tjejmorsan.blogg.se/
Postat av: Sand mellan tårna

Toppen present! Ett år gjorde jag en almanacka med bilder på Alex till hans "Gomo" (gammelmormor) Mycket uppskattat.

Hade också strul när jag skulle skriva ut dom svartvita bilderna. Flera stycken fotoark bara åkte ut blanka...tröttsamt sånt är.

2012-01-06 @ 07:14:28
URL: http://sandmellantarna.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0