Skrivet den: 2012-01-20 Klockan: 23:59:33

Fredagsfunderingar

God Afton gott folk ;)

Här sitter jag framför datorn med ett glas Fanta zero. Inget glas rött här inte. Jag sparar mig tills i morgon.
I morgon, då ska jag njuta av både gottis och extra fin mat....om jag orkar.
Tor att det ska bli en repris på förra veckan, paj och rött. Det blev ju SÅ bra.
Och gör man pajen på lördagskvällen till bara mig och Älsklingen, ja då räcker den även till söndagslunch för hela familjen.
Man får inte vara dum inte ;)

Sitter här och småfilosoferar lite och tittar runt.
Fy 70-singen vilken vecka det har varit.
Fullt ös.
Jag är alldeles slut och Älsklingen har somnat i soffan. Det är dags att gå och kvarta.

Det har varit skola, morgon-rundor, prutnings-övning, över-jobbs-kvällar, bil-köp, vecko-handling, sko-kartongs-försälj-ning, el-problem, jul-ihop-plockning, städning och så allt det andra som hör vardagen till.
Och veckan startade ju med en helg där vi fick mer gjort än under de senaste två månaderna.

Och än är det inte slut. I morgon kommer elektrikerjänget, förhoppningsvist, och skruvar det nödvändiga i sladdhärvan i proppskåpet.
För hoppningvist.
Man vet aldrig.
Han sa så när han var här i eftermiddags med musen eller råttan eller vad den heter. Den där sladden som de sticker in i kabelröret för att kolla att det finns fri lejd mellan två punkter.
Jisses vad han stånkade när han gjorde det, men det var visst positivt besked om jag fattade saken rätt.

Jo jag dricker lightläsk, det gör jag.
I veckorna dricker jag vatten till lunchen, men till middagen och på helgerna brukar jag lyxa till det med Fanta zero. Coca cola kan jag inte dricka sedan graviditeten med Irma. Det smakbytet gick aldrig tillbaka till hur det var innan.

Jag vet att lightläsk sägs trigga igång sockersuget. Men eftersom jag bestämt att jag inte ska äta något godis i veckorna så spelar det ingen roll om jag blir sugnare eller ej. Sugen är jag ju redan.

Och ja, jag vet att det sägs inte vara nyttigt med sötningsmedlet. Men jag äter och gör så mycket annat som nog är farligare, så jag tror inte att ett glas Fanta gör varken till eller från.

Man får väga fördelarna mot nackdelarna och se helheten. Så måste man ju hitta sina guldkanter i tillvaron. Helst kalorifria sådana ;)

Men nu tror jag att det är dags att ta Älsklingen under armen och leda bort oss mot sängen. OCH hoppas på att det blir en lugn natt.
I morgon väntar morgonrunda med färskt-bröd-köpande.

God natt!
/Y

Kommentarer
Postat av: gunsan

Efter en sån ruschig vecka så är du verkligen värd detta glas läsk;)

Här har det fuskats lite grann ikväll, det blev ett par salt-lakrits-godis-bitar, fyyyyyy på mig, vikt-koll m.m. får det bli imorgon, den här dagen försvann bara;))



kramizzzzz

2012-01-21 @ 00:49:17
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: ElinR-driver en blogg tillsammans med tre andra tjejer

Jättefin blogg, kika gärna in på min och glöm inte att säga vad du tycker, kram!

2012-01-21 @ 09:05:14
URL: http://elwimo.blogg.se/
Postat av: Miriam

Men sicken vecka du haft....Hua!Och det där med lightläsk.....man får välja vad man vill utan att andra ska tycke eller tänka. Valet är ditt och ingen annans. Sen om man väljer det ena eller andra spelar ingen roll. Huvudsaken är att man trivs och njuter själv! Min åsikt=)

Här börjar det snöa nu...undrar om jag ÄNTLIGEN får snö nu?

Må så jättegott!

Kram Kram!



2012-01-21 @ 09:10:59
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: Barnens Hjältar

Själv dricker jag också lightläsk. Framför allt för att dämpa sockersuget och ag tycker det hjälper. Hoppas nu hantverkarna dyker upp idag (i rimlig tid med). Ha en fin lördag!! Hur varmt har ni det hos er nu förresten? Här ligger det på nollstrecket och just nu började det snöa. Andra gången bara den här vintern det snöar i Göteborg.

2012-01-21 @ 09:36:22
URL: http://barnenshjaltar.blogg.se/
Postat av: vuxenmamman

Jag gör precis som du......dricker endast zero läsk men jag tar det bara på helgen och bara om jag är riktigt sugen.JAg tror att det är så att man får ett ökat sockersug men jag skiter faktiskt i det. För äter jag inget annat gott så får jag väl unna mig ngt.

Jag är inte så glad för alkohol- jag tål absolut inte det.

Önskar er en fin och mysig helg.



SVAR:Ja jag räknar steg varje dag. Har en stegräknare och jag för in alla dessa steg i ett excell ark som min vän Catja fixat till mig.

Jag har ett schema som jag tränar efter. Träning i tre dagar....varannan dags styrka och varannan dag kondition. Alla pass inleds med löpband och avslutas med detsamma.



Jag måste nog göra som du med mellanmål.....jag äter i onödan.



KRAM

2012-01-21 @ 10:07:09
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Pust! ...ja, det var verkligen en mastig vecka för dig!

Så visst måste du få fira.

Själv håller jag på att dra mig över kanten så jag kommer över min svacka...stegräknaren min får ständiga elchocker så den ska vakna till liv...vi får se hur det går.

Ha en fin dag!

Kram

2012-01-21 @ 11:01:27
URL: http://shaggkvist.se/wordpress

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0