Skrivet den: 2012-02-08 Klockan: 15:43:52

Yohanna trixar i köket - Fiskgryta

Idag ska det visst vara fisk i foliepaket som bara ska ta 10 minuter i ugen. Om man har tinade filskfileér och fardigkokt potatis.
Det har inte jag.
Jag har fryst fisk och glomt att forbereda potatisen.
Det far bli en justering av receptet.

Jag kokar en kastrull med potatis och morotter. En morot ater jag som vanligt medans jag lagar och skriver ;)
Pa slutet kastar jag i nagra frusta broccolibuketter i potatiskoket. Det ska bli mos till ungarna och gronsaker till oss andra.

Av fisken gor jag en gryta medans potatisen kokar fardigt.
Om jag ska gora gryta av nagot som skulle ha varit foliepaket sa maste jag ju lagga till en sas av nagot slag. Man kan ha tex vitt vin, gradde, krossade tomater, buljong etc.
Eller allt tillsammans.

Nu ska ju detta vara smalmat sa jag valjer krossade tomater eftersom dessa gar bra med citron och timjan som ar det ovriga smaksattarna i receptet.
Borjar med att halla i tva burkar krossade tomater i en kastrull och satta pa kokning.
I med en tsk olivolja.
En strimlad lok.
En strimlad rod paprika.
1 msk timjan.
1 pressad citron med fruktkott.
Salt
500 gram vit fryst fisk.
2.5 dl frysta skalade rakor.
Koka ihopa.
Smaka av.

Till ungarna mixar jag potatis, morotter och brockoli med smor till mos. Man kan aven ha lite CF i sasen till dem.

Sa dar ja.
Fiskgryta med gronsaker och potatis.

Smaklig lunch!

/Y

Uppdatering:
Ungarna hatade det men Älsklingen gav den toppbetyg. Tolka det som ni vill ;)
Det var i alla fall en bra och snabb rätt som får 3 av 5 gafflar från mig.



Kommentarer
Postat av: gunsan

Haha, nu var jag snabb på kommentaren;))



Den där grytan passar perfekt som middag till mig o guben, låter hur gott som helst;))

Sällan jag gör grytor med fisk, det blir alltid kött, så dags att tänka om tror jag;))



Kände mig så hungrig o småsugen för en stund sedan, men känner mig så duktig, jag smaskade loss på ett päron, så nu känns det ok;))



kramizzzz

2012-02-08 @ 15:51:57
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Freja

Låter smaskens! Jag gillar att förändra och experimentera med recept!

2012-02-08 @ 22:47:01
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0