Skrivet den: 2012-02-13 Klockan: 13:17:27

Tröttast men lista blir det

Under frukosten så satte jag på min nya radio, musikTv, nån MTv typ, och där har de spelat Whitney Huston hela morgonen.
Vi fick reda på´t när vi kom ut på kostymtävlingen i går morse av våra kompisar.
Ibland blir jag lite orolig för oss. För vi lever liksom i en bubbla här hemma och får aldrig reda på saker och ting förens efter LÅNG tid.

Det är bara stress och barn och stress och barn.
Jag missade helt kryssningolyckan utanför Italien för en tid sedan, och fick reda på det typ en vecka senare.
Och nu Whitney.
Måste börja titta på nyheterna oftare.
Synd om henne. Ännu en stjärna som mina barn inte kommer att växa upp med :(

Ursäkta om jag svammlar lite idag men huvudet är fullt av bomul och koncentrationen är inte riktigt på topp.
Irma har skrikit hela natten känns det som.
Hon är förkyld och kan inte sova. Det är i alla fall vad jag TROR är vad som händer.
Tredje natten i rad som hon sover riktigt dåligt. Men i natt var värst.
Varje halvtimme tror jag att hon vaknade och klagade.

NU är hon glad som en lärka och ska INTE sova middag.
Man blir ju hispig för mindre.
Jag är i alla fall helt slut.
Inte hon.
Och orolig för Älsklingen blir jag. Han måtte väl inte somna vid ratten...

Men klämma till med en lista måste man ju. Även om det, idag, just nu, känns väldigt svårt att komma på något att vara glad över.
Jäsp ;)



- Japp, jag är FORTFARANDE överlycklig över nya bilen >>> och njuter av fulla muggar när vi är ute och åker. Dock har jag INTE vågat mig på att köra den än.
Tänk om det skulle hända något...

- att helgen var så bra, trots att den flög förbi med ljusets hastighet och lämnade ett otroligt kaos efter sig i vår lägenhet. Normalt sett så använder jag helgerna till att plocka undan och få, i alla fall lite, ordning i hemmet.
Fast då krävs det ju att man är just hemma och det var vi inte denna helgen.

- att solen kom fram och sken på oss i går under karnevals-kostym-tävlingen. Det blev så varmt att man led lite. Men det var trevligt ändå. Nu är värmen på väg. Nu kan det ta och bli vår tycker jag.

- att idag är det kalas och tårta. Svärfar fyller år och vi ska dit en liten sväng på eftermiddagen.

- att på tisdag är det ÄNNU ett födelsedagskalas. En kompis till Alexander ska ha kalas för kompisarna och vi är bjudna. Kalas kalas kalas. Men kul att komma ut och träffa folk.

- att jag börjar att känna mig fin i kroppen och kunna använda mina kläder i garderoben som hängt och väntat så länge. Även om vågen och måttbandet inte är med på samma noter så känns det i alla fall som om min kamp börjar att ge resultat.

- att veckans REAL LIFE >>> verkar bli riktigt rolig. Jag har redan varit inne och läst ett bidrag och det var jättekul att läsa lite extra om personen bakom bloggen. Nu väntar jag med spänning på fler.

- att första morgonen av 5 är avklarad. Mornarna är värst. Och torsdagseftermiddagar ;) Snart är det helg igen.

/Y

Kommentarer
Postat av: MMiriam

Det är tur att man får fokusera på det positiva i livet ibland. Särskilt när det inte flyter på som man vill! Hoppas att hon kryar på sej fort och att du får sova gott inatt!

Kram Miriam

2012-02-13 @ 14:13:35
URL: http://bamsebusfunderingar.blogspot.com/
Postat av: gunsan

Ooo vad kämpigt, hoppas att det blir andra bullar ni natt;)



Den där bubblan du pratar om, den finns här också ibland, men jag undrar om det inte är så att jag är duktig på att helt enkelt "stänga av";)



Kramizzzz

2012-02-13 @ 16:27:14
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0