Skrivet den: 2012-02-26 Klockan: 12:05:53

The Butterfly Effect

God Söndagsmorgon!

Denna dagen började mycket bättre än igår, även fastan Alexander är sjuk med öron- och hals-värk och feber. Vi tar det lugnt idag alltså.

Gårdagen blev till slut kalas efter att jag blivit ivägtvingad till sängen av Älsklingen, för att sova middag tillsammans med Irma.
Idag ska det bli Älsklingens tur att sova, medans jag ger mig ut på en försenad morgonrunda.
Hur länge ska man vänta efter att man ätit sig sprängfylld på smörgås och jordgubbar ;) ?



I går blev det en snabbis-inlägg om filmen för jag var lite yr i mössan av vin och trötthet. Men i dag ska ni få en trailer och lite info.
Denna filmen alltså, den är väl ganska så gammal, från 2004. Och jag har hört talas om den. Men det konstiga när jag ser den är att jag känner igen den, det känns som att jag sett den.
Men varför kommer jag inte i håg filmen?
En sån bra film borde man ju komma ihåg.

Wikipedia skriver om den:
Evan Treborn drabbas under sin uppväxt av flera trauman och blackouter, som ofta händer när han känner sig stressad. När han som vuxen försöker hitta en lösning till sina emotionella problem upptäcker han att han kan resa bakåt i tiden när han läser sina gamla dagböcker. Han använder tidsresorna för att ändra saker som hände under hans barndom, och orsakar därmed de blackouter han upplevde då. Det visar sig dock att de ändringar han gör påverkar hans framtid, och tvingar honom till att resa tillbaka fler gånger för att rätta till andra händelser.

Den är lagom läskig, lagom svår att hänga med i, lagom orealistisk, bra slut osv.
Jag kunde inte gå ifrån den för att skriva real lifen som jag hade tänkt.

Denna filmen får fem stjärnor av fem från mig och en rekommendation till er att se den. Om ni gillar lite onaturligt, lite thrillerhemskt och lite tänka till-filmer.

NU ska jag sätta mig och skriva real life så håll utkik.

/Y

Kommentarer
Postat av: Mollan70

Hoppas din sjukling kryar på sig fort. Här är melvin också sjuk i samma.

2012-02-26 @ 12:19:21
URL: http://www.metrobloggen.se/mollan7

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0