Skrivet den: 2012-02-22 Klockan: 00:08:54

Mer karneval

Här nere så har de ett program på TV som heter spanjorer i världen och som jag bara ÄLSKAR att titta på. Som man får en liten aning om av titeln ;) så är det just spanjorer som har flyttat ut i världen som det handlar om. Tänk att det kunde vara SÅ enkelt.

Ett TV-team kommer och hälsar på spanjorerna och de får visa upp stället de bor på och berätta. Jag som alltid har varit en rese-människa, men som har fått lägga reseriet på hyllan för att jag nu bor utomlands och måste använda mina pengar och semesterdagar åt att åka HEM och hälsa på, känner att jag i alla fall kan få lite av min reslust stillad av att titta på detta programet.

För 10 minuter sedan så var de på Hawaii och hälsade på. Ett par öar som verkar likna Kanarieöarna väldigt mycket med vulkaner, höga berg och blåsiga stränder.

Och just nu är de i Lappland. Den nordligaste punkten innan nordpolen där två spanjorer startat ett hotell och en isbar.
Så härligt att se och Älsklingen blev helt hänförd av bilderna på snö och is.

Men det var inte det jag skulle visa idag utan jag satt och tittade på kort och såg att jag inte visat fotona från förra söndagen då vi var på kostymtävlingen för barnen på karnevalen.
Det var ju den dagen då solen kom tillbaka till Las Palmas och vi fick lite värme efter så lång tid av moln och kyla.

Naturligtvis hade vi klätt på oss och ungarna allt vi hade i garderoben och fick nästan värmeslag där vi stog i parken.
Tur att man kan ta av sig ;)

Nu har det blivit mycket karneval här ett tag men jag kan nu meddela att karnevalen i Las Palmas är slut för detta år. Men man kan titta på fler bilder på karnevalens hemsida >>>. Och kanske förbereda ett liten resa hit till nästa års karneval.

Det kommer väldigt mycket turister hit till ön just under karnevalen och jag kan lova att det är ett riktigt håll-i-gång. Just i år så kortade de ju av längden på karnevalen på grund av den ekonomiska krisen. Så det blev rejält kompakt med festandet när de skulle få plats med alla kalas på hälften så mycket tid.

Ni är SÅ välkomna hit på karneval när ni känner att ni blir sugna ;)
































/Y

Kommentarer
Postat av: Andreasd

Härliga karnevalbilder, man blir ju lite sugen måste jag erkänna. Men det verkar ta på krafterna, av de två sista bilderna att döma.



Filmen, The Hangover, var faktiskt riktigt rolig emellanåt. Men samtidigt kunde det lite för mycket av det goda emellanåt. Men, sjuk humor och helt galen berättelse gör den klart sevärd!

2012-02-22 @ 05:57:52
URL: http://abolin.se
Postat av: Fina Frun

Jag älskar karnevalen!

2012-02-22 @ 10:08:54
URL: http://finafrun.se
Postat av: AnnaPanna

Tycker ni har partaj och kul mest hela tiden jag!! Härligt, mycket intryck...vilket resulterar i toktrötta barn!! Älskar sista bilden på lillstrumpa, ser väldigt skönt ut måste jag säga!! :D



Kommer inte hinna REAL LIFE denna gången.... :(

2012-02-22 @ 12:01:24
URL: http://annapannis.blogg.se/
Postat av: AnneliH

Det där TV programmet har jag också sett och gillade verkligen att se det :)

Min förhoppning är att jag någon gång framöver kan uppleva Karnevalen en gång till....men snart tar väl nästa festlighet över :) Ni Kanarier har ju alltid något att fira och det gillar jag :)



Tack för härliga bilder och uppdatering. Har sett lite i efterhand på bidragen på Kanariska TV.

Ha en härlig eftermiddag!

Kram

2012-02-22 @ 12:46:39
URL: http://shaggkvist.se/anneli
Postat av: Anonym

Tack för att du ger andra möjlighet att vara med på karneval! Det behövs mycket av den glädjevaran.



Jag har skrivit mitt bidrag till real-life för dagen. http://www.pettasblogg.blogspot.com/2012/02/ovanor.html



Ha en fin fortsättning på dagen!

hälsar Karin

2012-02-22 @ 13:27:20
Postat av: gunsan

Härliga bilder o toppenbilder på barnen, men ojoj så trötta;)



kramizzzz

2012-02-22 @ 22:37:34
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0