Skrivet den: 2012-02-16 Klockan: 16:35:15

Hamburgare

Har star jag alldes nyklippt i koket och lagar lunch ;) Ja fast riktigt nyklippt ar jag ju forstass inte. Jag var ju och klippte mig igar. Men det sitter i idag ocksa.
Sa skont for jag blev nojd. Det ar inte ofta det hander, men igar sa gjode det det.
Plotsligt sa hander det som de skulle ha sagt.

Vi har varit ivag, nu pa morgonen, till Alexanders skola och malat ungarna i ansiktet. Darfor blev det inget bloggande. Och nu ar det redan att laga mat.

YOHANNA TRIXAR I KÖKET

Idag blir det hamburgare till lunch. Det bestammer jag envaldigt efter att forst ha checkat det med Alexander. Det gick bra ;)

Hamburare ar i sig ingen onyttig mat, det beror ju pa vad man har till. Jag tycker om dressingar, saser och smak. Alsklingen vill ha sin enklast mojligt brod, burgare och nagra gronsaker. Jag vill ha SAS pa.

Och det ar ju den som ar onyttig.
Det ar kanske darfor som han ar smal och jag ar tjock ;)

Och pomfritten, de ar bannlysta i vart hem just nu. Han man tur kan det bli klyftpotatis i ugnen. Men idag har vi brattom, hunger hunger...

600 gram notfars knadas och rullas till 8 bollar som plattas ut till tunnast mojliga form. De fluffar ju upp sig nar man steker dem anda.
Stek i stekpanna med LITE smor.
Salta och peppra.

Rosta vanliga skivor brod i rosten. Eller ta sanna dar runda fiberbron och kor ner i rosten.

Skiva tomater.
Skiva lok. Jag stekte halva loken efter burgarna i stekpannan. Inget mer smor, det ar dar som fettet drar ivag.
Sallad
Inlagd gurka

Och nu det viktiga, DRESSINGEN ;)
Jag gjorde en rora pa kesella, overbliven tacosas, en sked fettfri majjo (fast jag har ju inget fettfri utan far ta vanlig men skriva upp pa onskelistan fran Sverige). Och ett stank curry.

Det dar kan man egentligen blanda som man vill. Huvudsaken ar att den ar mager.
Ex: Lattfil, chilisas, fettfri majjo, hackad gurka + lite senap.

En burgare till mig och det ar ju nu som mandomsprovet kommer. For jag kan gladeligen smalla i mig bade tva och tre av dessa burgare.
Det gar ju sa fort.
Nu galler det att stalla in sig pa EN burgare och stanna dar. Dricka vatten, ata tomater, lata maten sjunka ner. Och sa ar det bra sa.
Det racker.

Smaklig lunch!

/Y

Kommentarer
Postat av: Freja

Så sugen jag blev på hamburgare nu!

2012-02-16 @ 17:40:19
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Tina

Åh vad gott det lät gumman! Hoppas du kunde hålla dig till en. KRAM!

2012-02-16 @ 18:43:03
URL: http://familjenrosmer.blogspot.com
Postat av: gunsan

Vad festligt att du skriver om hamburgare, jag satt just o planerade morgondagens middag o tänkte då på nåt så "nyttigt" som hamburgare, men jag får trösta mig med att vi två "gamlingar" gott kan få frossa i lite onyttigt;))



Vad fin i håret du är, supertufft;))



kramizzz

2012-02-16 @ 19:11:09
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Anna

Snygging där!



Hoppas hamburgaren smakade bra!

2012-02-16 @ 19:24:39
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Mia

Gud vad snygg du blev i håret!

2012-02-16 @ 21:53:25
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: AnnaPanna

Snygg! Ser fräcch ut i kort hår!! GÖTT ME BÖÖRGERS!! GE MEJJ!!

2012-02-17 @ 16:23:46
URL: http://annapannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0