Skrivet den: 2012-02-11 Klockan: 00:32:19

Fredags-mys-status-uppdatering

HJÄLP!
Vad trött jag är. Vi sitter i soffan och har fastnat i en LÖVE-film med Jennifer Lopez som är gravid med tvillingar, men inte tillsammans med killen som hon är kär i.
En sån där typisk amerikansk kärleksfilm som vi alla vet hur det slutar, men som är skön att se en fredagskväll när man är trött.
Vi missade början dessutom så jag recenserar inte den idag.

Det blev lunch hos svärmor idag, precis som alla andra fredagar. Skönt sätt att starta helgen på, med att slippa laga mat. Men det är ju ingen smalmat man blir bjuden på därborta och inte går det att sluta äta heller.
Ja ja är det kalas så är det.

Så blev det veckohandling på det. Hela veckan har gått och vi handlade inte innan, så det fick bli fredagshandling. Handla på fredagar är ju lika med krigszon i affären men vi hade inget val.
Och vet ni vad?
Det var nästan tomt i matvaruaffären. Handlingen gick på 30 minuter. In, swish swish ner med sakerna i vagnen, ungarna under kontroll och så betala och ut igen.
30 minuter.
Nytt personligt rekord sedan vi blev fler-barns-familj.

Som ytterligare uppdatering kan jag berätta att Älsklingen ringde från personalmötet igår och berättade att det fanns ytterligare en person på hans jobb som ville ha semester i december.
Kommer ni ihåg att jag drömt om att få ta med hela familjen till Sverige nästa jul och fira svensk jul och åka pulka. Och att jag har beställt extra mycket snö till nästa år.

Ja så gick det med det.
Älsklingen och den andra arbetskamraten fick kasta peng om det och vi gick inte vinnande ur spelat kan man väl säja.
Det blir ingen jul i Sverige nästa år. Älsklingen fick dock ta första delen av december, så det KAN bli pulkaåkning om vi har tur.
Så kan det gå när det är bestämt att bara en person per månad får ta semester.
Jag har jul-sorg just nu.

Och nu så slutade filmen på TV. Tur att det finns reklampauser att skriva i ;) Och Jennifer fick sina tvillingar under en film-förlossning. Ni vet en sån där som verkligen INTE har någonting med verkligheten att göra. En krystning under skratt och gråt och så är ungen ute.
Tänk nu VET jag att så går det inte till ;)

Nu ska jag gå och lägga mig. I morgon har vi födelsedagskalas IGEN, i en park ;) Och på söndag vankas det karneval.
Jajjemen, fullspäckat schema här.

God natt!

/Y

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Åh nej vad trist med julen :(

Kan han inte försöka muta den där andra som vill ha semester samtidigt ;) säga att han bara MÅSTE åka iväg under jul!



Kram vännen

2012-02-11 @ 12:25:13
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: gunsan

Attans, det var ju typiskt, men ni kanske kan fixa till nåt i början av dec ......fast det går kanske inte heller om bara en får ta sem.



Ja du vännen, alltid är det nåt som sätter en pinne i hjulet.



Kramizzzzz

2012-02-11 @ 14:43:41
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: madelein - mamma till sex, tillgångar; Autism - ADHD

Åh vad trist med julen, finns det någon chans att det blir ändrat? Det är ju långt kvar.

2012-02-11 @ 21:44:17
URL: http://madelein.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0