Skrivet den: 2012-02-15 Klockan: 16:35:13

Bönsallad

Hejsan hoppsan dar blev onsdagen till en torsdag helt plotsligt, nar Alsklingen ringde och sa att han skulle komma hem pa en snabbis, och da menar jag inte det som jag hoppades pa ;) utan att ata lunch.
For det hade minsann dykt upp ett MÖTE igen pa jobbet och annu en eftermiddag skulle ga i arbetets tecken. UTANFÖR arbetstid och utan betalning naturligtvis.
För Älsklingen har ju redan jobbat sina 8 timmar idag.

Min klipptid och eftermiddags-avslappnings-mys, blev helt plotsligt en ringa-svarmor-och-sitta-som-pa-nalar-klippbesok.
Ha ha ja ja. Min tid kommer val, hoppas jag, onskar jag, KRAVER jag ;)

YOHANNA TRIXAR I KOKET

Nu ska vi se.
Det star kassler med bonsallad idag pa menyn.
Kassler har jag ingen hemma och jag tvivlar stakt pa att en bonsallad gar hem hos ungarna. Sa jag gor ett BIG NO NO for mammor och lagar separat mat till ungarna.
Men det ÄR okey, bestammer jag, om de inte sagt nagot om det. Om maten menar jag.

For jag vill valdigt garna prova san dar mat som man inte tycker verkar nagot vidare.
Vem vet?
Kanske hittar man ett guldkorn...

Bönsallad alltsa.
Hacka tva lokar
Hacka tva klyftor vitlok.
Stek lokarna i nagra droppar olivolja tills den blir mjuk och glansig.
I med en burk med vita bonor i stekpannan.
I med en burk majskorn i stekpannan.
Salta och peppra.

I en stor bunke river jag ner tva morotter. Ja en och en halv da. Andra halvan ater jag upp ;)
Haller i bonmixen i skalen.
Hackar upp tre tomater ochb haller i bunken.

Nu skulle smaksattningen pa detta vara citron, men jag har redan gjort over med mina citroner sa det far bli en halv dl thai sweet chili sauce.

Och sa skulle det vara kassler till men det har jag heller inte. Sa jag serverar rullar av kokt skinka som tillbehor. Och det gick bra det ocksa.
Faktum ar att jag har alltid en massa kokt skinka i skivor hemma och i frysen. Jag ater dem som smorgaspalagg och som snacks och som mellanmal.
Gott, salt, och smalt.

Smaklig lunch!
Nu ska jag ga och klippa mig.

/Y

Uppdatering:
Tyvärr hann jag inte få någon bild på bönsalladen för helt plötsligt så vad den borta. Den var inte SÅ tokig, rätt god faktiskt. Fast jag har väldigt svårt för bara bönor så där. Då måste de vara i en smaskig dressing som ger lite sting och det hade inte denna. Tror att citron på hade varit pricken över i'et. Älsklingen smackade och åt dock.
Av mig får denna rätt 2 gafflar av fem.

Kommentarer
Postat av: Freja

Hur blev bönsalladen?

Sv: Tack för gratulationerna!

2012-02-15 @ 20:28:17
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: gunsan

Bönsallad, det låter faktiskt inte lika gott som det egentligen är, jag har testat lite av varje på den fronten eftersom vårt äldsta barnbarn är vegetarian;)



Lyckliga du som har klippt dig, men min tid kommer också, fast det är några dagar kvar;))



kramizzzzz

2012-02-15 @ 22:25:02
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: gunsan

Bönsallad, det låter faktiskt inte lika gott som det egentligen är, jag har testat lite av varje på den fronten eftersom vårt äldsta barnbarn är vegetarian;)



Lyckliga du som har klippt dig, men min tid kommer också, fast det är några dagar kvar;))



kramizzzzz

2012-02-15 @ 22:25:06
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: gunsan

Bönsallad, det låter faktiskt inte lika gott som det egentligen är, jag har testat lite av varje på den fronten eftersom vårt äldsta barnbarn är vegetarian;)



Lyckliga du som har klippt dig, men min tid kommer också, fast det är några dagar kvar;))



kramizzzzz

2012-02-15 @ 22:25:07
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: gunsan

Bönsallad, det låter faktiskt inte lika gott som det egentligen är, jag har testat lite av varje på den fronten eftersom vårt äldsta barnbarn är vegetarian;)



Lyckliga du som har klippt dig, men min tid kommer också, fast det är några dagar kvar;))



kramizzzzz

2012-02-15 @ 22:25:08
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: gunsan

Bönsallad, det låter faktiskt inte lika gott som det egentligen är, jag har testat lite av varje på den fronten eftersom vårt äldsta barnbarn är vegetarian;)



Lyckliga du som har klippt dig, men min tid kommer också, fast det är några dagar kvar;))



kramizzzzz

2012-02-15 @ 22:25:10
URL: http://nybogunsan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0