Skrivet den: 2012-02-20 Klockan: 00:02:58

1-års-kalas

Dagens födelsedagskalas, det 4:e denna veckan, var för Amelie som fyllde ett år. Vi var hemma hos familjen och det var ett lagon antal barn men ganska så kyligt på terrassen i skuggan.
MEN vad härligt med terrass.
Vilket mervärde det ger åt hemmet.
Jag är så avis....nu igen ;)

Härligt kalas som inte alls slutade så tidigt som jag hade tänkt mig.
Tänk vad kul det är att komma ut och snacka strunt med jämngamla ;) Timmarna bara flyger förbi.

Dock bjöd kalaset på TVÅ mamma-missar.
Först så blev ungarna instängda i källaren och vi vuxna hörde inte deras rop på hjälp ute på terrassen. Ungarna var dock så rediga att de kilade över till grannen via garaget, som gick över med den och plingade på dörren utifrån.
Upps...

Alexander grät så det skvalade när han kom in och sa att han hade varit SÅ rädd för att vi skulle ha åkt hem utan honom.
Lille gubben.
Jag förklarade att jag ALDRIG skulle åka hem utan honom och att jag ALLTID skulle hitta honom om han kom bort.
Gud förbjude.

Sedan så hittade jag Irma drickandes ur en mugg med likör som någon ställt i en blomlåda på lagom Irma-höjd. Nu vet jag inte om hon fick i sig något men det luktade likör ur munnen på henne. Dock såg jag inga tecken på onykterhet förutom att det blev ett riktigt ös på henne när de satte på sommar-plågan >>> och vi dansade.
Upps...

Så var det dags att åka hem och få ungarna i säng, fast det INTE är någon skola i morgon. Denna vecka är det karnevals-lov. Kanariernas svar på sportlovet ;)
Alexander är hemma måndag, tisdag och onsdag. Älsklingen är ledig på tisdag. Detta betyder att jag inte kommer att komma ut på några morgonrundor.
Hmmmm, jag får se hur jag löser detta problem.

Nu en god natt!

/Y








Kommentarer
Postat av: AnnaPanna

Mysigt! Älskar din kofta!! Ser så majsigt ut!! VILL HAAAA!! <3

2012-02-20 @ 11:45:41
URL: http://annapannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0