Skrivet den: 2012-12-05 Klockan: 10:54:00

Hör vare SNÖväder

...för snön vräkte ner här medans vi åt frukost och Älsklingen satt med tefatsögon igen och ackade sig över vad han fick vara med om ;)
 
Det verkar vara snökaos i mest hela landet, OM man ska tro på Facebook ;) Förseningar hit och förfrysningar dit. Men hos oss just nu har det lugnat ner sig lite och vi ska bege oss ut och göra försök nummer två i snö-invänjningen och se på när morfar kör med snöslungan. Det gäller att hänga på skyffeln mest hela tiden säger han som den vane snöskottaren  som han är. Annars så snöar det igen helt och vi kommer inte ut genom dörren.
 
- Åhhhhhh! Säger Älsklingen och tycker att allt detta är VÄLDIGT exotiskt ;)
 
Det blir bra. Då kan vi lägga den punkten bakom oss:
- Se pappa köra snöslunga - CHECK!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Men det var förfärligt vad tidigt det blir kväller här. Klockan 4 är det mörkt ute och jag får en känsla av att det är dags att gå och lägga sig. Vid den tiden hemma i Las Palmas så håller vi på och avslutar lunchen och funderar på om det är dags för en tur till parken.
 
Igår eftermiddag så drack vi glögg.
Härligt!
Men vad det luktar mycket, glögg och pepparkakor. Jag njuter så det står härliga till. Och visst smakar det MER när man är i juletider också?
Hade det stått en hyacint bredvid mig, på väg att slå ut så där så knopparna riktigt är sprängfylda av doft, ja då tror jag att näsan hade exploderat av all luktsensation ;)
Underbart! Jag noterar och lägger undan i minnet för framtida nostalgitrippar.
 
Nu ska vi ut i snön igen.
Men först tvångskissning av ALLA och justering av gårdagens misstag.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag - Blivande trebarnsmamma

Det konstiga är att vi som brukar få mycket snö har nästan ingenting ... och vi behöver inte mer heller ;)
Kram

Svar: Har ni INGEN snö? Vart bor ni då? På Kanarieöarna he he ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-05 @ 12:47:15
URL: http://www.elinteg.se
Postat av: Marie-Louise

Vad mysigt :) Förstår att han tycker det är exotiskt. Det är väl lika exotiskt för honom med all snö som vi tycker om alla palmer och annat som hör värmen till :D Kram

Svar: Det blir lite tvärt-om-känsla nu när han tycker att detta är exotiskt, det är är normalt för mig. Ja inte längre då, för jag har börjat förändra mig nu känner jag.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-05 @ 13:45:02
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Hyrestanten

Härligt för er med all snö och jättekul för oss att få läsa om era reaktioner under besöket.
Själv trodde jag nästan att jag skulle förfrysa både öron och näsa i går. Har köpt flygbiljetter t GC nu...
Kram!

Svar: Å så du ska åka "hem" snart. Då är du bättre nu då? Det låter i alla fall positivt att du ska få åka till värmen igen.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-05 @ 16:54:22
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: Anna

Vad bra ni lyckades tima in snövädret här i Sverige! Hade ju inte alls varit det samma om det var som härom veckan med regn, regn och så lite regn i mörkret!

Svar: Nej tack för det att vi slapp novemberregnet med allt blött och deppigt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-05 @ 17:32:13
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Anna

Vilken tur ni har haft med vädret ändå och lyckats pricka in julkänslan!
Lite skillnad från allt regn de sista året.
Men skönt att det blivit lite mildare idag tycker jag. Vi har haft ca -20 varje dag så varje gång jag gått från jobbet har jag bett till högre makter att bilen ska starta!
Ha en fin tisdagskväll!
Anna

Svar: Ja idag var det bara -6 och det märktes när man skulle fota. Handen frös inte till is direkt utan man han att ta ett par foton först innan handen var stel ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-05 @ 20:48:00
URL: http://pajver.blogspot.com
Postat av: Catarina

Härliga bilder :)
Jag hoppas verkligen att ni kan få tillbaka era pengar! Det är typiskt att det ska strula när man räknat ut allt så bra!
Kramar Catarina

Svar: Strul är inget kul. Och inte kul att behöva tänka på detta när man ska vara glad och ha semester.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-05 @ 22:34:11
URL: http://keckla.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0