Skrivet den: 2012-12-13 Klockan: 11:21:00

Här är sötaste Luciorna

...och de kom till MIN säng i morse. Nu vet jag att jag är RIKTIGT vuxen när jag får besök av Lucior på sängkanten. Och om inte barnbarnen  är drillade i Luciatågandes konst så får morföräldrarna hoppa in som stand-in.
Jag blev jätteöveraskad och jätteglad.
Vad vi får vara med om ;)
 
Irma sov sig igenom hela uppträdandet (det har väl aldrig hänt förrut) medans vi andra tassade upp och drack varm choklad och åt lussebullar framför TV:ns Lucia-morgon.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Jag får återkomma och kommentera morgonens Luciatåg på TV, för givetvis måste jag uttala mig om de nya grepp de tog till angående: Lucian, rapparen, ABBA-stuket, lingonkransar vs glitter, Luciatågandet osv. Inget förbigår mitt skarpa Lucia-öga ;)
 
Vad tyckte ni?
 
Men nu ska jag/vi åka hem och Lussefika hos min lillasyster och tända brasa. Det går ju för tusan inte att sticka ut näsan där ute. Minus 20 grader - HUVALIGEN - men SÅ exotiskt ;)
På eftermiddagen väntar Luciafirande på min mors jobb och då ska ÄNTLIGEN skitungarna få klä ut sig och pemiär-lussa. Det lutar nu åt att Alexander vill vara Lucia och Irma stjärngosse. Vem som får stjärnan verkar oklart än så slänge. Slagsmålet pågår.... ;)
 
Glad Lucia på er!
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Hyrestanten

Åh, så fint uppvaknande! När jag läser dina ord och ser bilderna från er Luciamorgon kommer tårarna. Blir så glad för din skull och jag önskar du förmår att njuta av nuet. Vi vet aldrig hur livet blir i framtiden, det enda vi vet är vad vi har just nu.
Kram från ett Umeå med två minusgrader.

Svar: Jag försöker, gud ska veta att jag försöker. Jag suger i mig och bevarar i minnet till andra tider.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-13 @ 15:18:11
URL: http://www.hyrestanten.blogspot.se/
Postat av: AnneliH

Underbart uppvaknande :) Jag missade Lucian på TV så du får gärna rapportera. Fy tusingen vad kallt det har varit!..men också väldigt vackert i dag är solen lyste på träden som var vita av frost.

Svar: Jag rapporterar så gott jag orkar ;) Playen finns ju alltid ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-13 @ 17:23:19
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Bertil

Härliga föräldrar du har. Alexander var måttligt intresserad. I morgon bär det av till G.C ;)

Svar: Ja Alexander var inte SÅ värst med på luciaTV ;) Trevlig resa och hälsa hem.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-13 @ 22:17:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0