Skrivet den: 2012-12-08 Klockan: 11:00:15

Här är det GOD JUL idag

...för vi kör turisternas julafton här eftersom vi inte kunde få vara kvar ända till julafton. Mamma är till och med SÅ inne i leken att hon på riktigt går och oroar sig för OM vi kommer att hinna äta julbordet innan Kalle Anka börjar. Samma huvudbry som för 20 år sedan och VARJE jul innan det.
- HUR ska man hinna äta innan Kalla och HUR ska man kunna hålla sig vaken under Karl Bertil? Och NÄR kommer Tomten.
 
HJÄLP! föresten.
Jag har ju julklappar i resväskan som jag inte slagit in än. Nu blev det bråttom igen....som vanligt. Tänk att jag aldrig lär mig.
 
Så vi kör julafton här. Tänder ska borstas, granen ska kläs, finstassen på och så kommer den övriga familjen vid tre och då väntar glögg och Kalle på DVD. Ett helgerån tycker min lillasyster, men ska det vara jul så ska det ju. Då får man rucka på tradtitionerna lite ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
I torsdags fixades allt inför julaftonen (ja förutom mina bortglömda julklappar då) och det var lillejul här hemma med skinkprovning och granmontering.
Så nu ska det väl vara klart.
 
Snön ligger vit på taken, ligger vit föresten ÖVERALLT och allt är perfekt, just nu i tre sekunder ;)
 
Återstår bara att önska:
 
GOD JUL
 
från Familjen Kaos.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Stoffisen

Åh! Vad mysigt!
Nu fick jag en craving efter julmat! Hm, men, snart så står julskinkan på bordet ;)

Svar: Snart snart så ;) Och om det blir FÖR suget, jag då kan man ju alltid tjuvstarta ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-08 @ 11:09:36
URL: http://stoffisen.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Från Oss Till Er, en riktigt God Jul Allesammans ! Hoppas allt blir till belåtenhet och ni kan fara till varmare breddgrader med fina minnen i resväskan.....(ta mig meeed, vill inte vara kvar här i snön :) )

Svar: Minnen för livet tror jag at det blir många av denna semester. Så mycket nytt som vi får vara med om.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-08 @ 11:10:30
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Anna Bergström

Hahaha...men vad härligt :-) Klart man ska rucka lite på traditionerna ibland ;-)
Jul med fmiljen är ju ett måste, även om den råkar infinna sig några veckor för tidigt ;-)
Hoppas ni får en trevlig julafton och att inget mer kaos uppstår (men det vi båda att det ALLTID gör på julafton - det är lite av en regel *hihi*)
Kram

Svar: Javisst blir det alltid lite kaos, så även idag. Men vi överlevde och är mycket nöjda ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-08 @ 12:27:55
URL: http://livetmedskorpan.blogg.se
Postat av: Marie-Louise

Vad mysigt med lite julafton :) Kram

Svar: Ja det blev en mycket bra dag med HÄRLIGT väder.
Yohanna i Las Palmas

2012-12-08 @ 19:25:22
URL: http://www.madredetres.blogg.se
Postat av: Dagliga Ljusglimtar

God Jul! Det är så kul att följa er resa till snön. Vilken upplevelse för din familj! Jag läser och skrattar (men är dålig att kommentera...)! Hoppas tomten är snäll med många klappar:)

Svar: Jodå här kom det en MYCKET snäll tomte ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-08 @ 21:22:32
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se
Postat av: Catarina

God Jul på er :)
Hoppas ni får en härlig julafton!

Firar ni jul igen när ni kommer hem?
kram Catarina

Svar: Japp det blev en härlig dag ;) Och visst ska vi fira när vi kommer hem igen. Och på trettondagen också. Vi gillar kalas ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-08 @ 22:56:02
URL: http://keckla.bloggplatsen.se
Postat av: Freja

GOD JUL! Ha en fantastisk julafton. Om jorden nu verkligen går under den 21 så har ni i alla fall hunnit fira jul, era lyllosar ;-)

Svar: Ska den gå under? Nu har jag missat något igen ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-12-08 @ 23:09:46
URL: http://frejareddevil.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0