Skrivet den: 2012-08-15 Klockan: 23:55:35

Sammanställning av Real - Semesterhistorier

Veckans Real Life med semesterhistorier har jag gått och funderat på hela veckan. Fy tusan vad man har varit med om mycket på sina resor.
Oj nu lät det där jättegammalt.
Och som att jag var jätteberest.
Och så är ju inte något av fallen ;)
 
Men det händer ju så mycket när man är ute och reser. Många dråpliga saker, mycket som man inte är beredd på, mycket konstigt, en del ledsamt och MYCKET som sätter sig fast i minnet hos en.
Och det är nästan det där konstiga och oväntade som blir de bästa resminnena.
Det som man inte berättar för var och en. Kanske bara det man delar med sig själv, eller möjligtvis med en kär reskamrat som var med ;)
 
 
En del bara bagateller som sätter sig stenhårt i minnet.
 
Min första charterresa åkte jag på när jag var 17. Hur min mor kunde släppa iväg mig är helt ofattbart, jag är mycket imponerad av henne. Jag tror INTE att jag kommer att kunna vara lika, ja vad säjer man? "släppa-på-kontrollen-och ge-fria-tyglar-lita-på-och ge-ansvar-under-förtroende".
 
Inte för att vi GJORDE så mycket "fuffens" på resan. Bara vetskapen om att vi var själva ute på resa gjorde att vi var berusade av frihet ;).
Men nu när jag vet hur lite man egentligen vet fast man tror att man vet så mycket, när man är 17 år, så kommer jag nog ha väldigt svårt för det där frihetsgivandet ;)
 
I alla fall, vi åkte till Grekland och hade en underbar semester. Men det som jag kommer ihåg mest var att jag hade en sån där blåsa i munnen som är så himla irriterande, under hela veckan. Så varenda gång som jag försökte äta den där underbara grekiska salladen som man bara MÅSTE äta varje dag när man är i just Grekland, så sved det så in i bomben i munnen på mig.
 
Så fort som vi kom hem i gen så var den puts väck.
Så himla typiskt.
 
 
Och naturligtvis så är det inte bara jag som varit ute på icke perfekta semestrar. Så skönt att höra ;)
 
- Ann-Mari berättar om hur hon och sin tågluffarkompis blev osams efter en månads luffande tillsammans. Och spenderade en hel dag på Akropolis, en plats där man verkligen inte ska gå ensam och vara sur, gåendes på varsitt håll surandes utan att kunna byta intryck med varandra.
 
- Dagliga ljusglimtar berättar om ett äventyr från sin resa med rosa bussarna, som man tyvärr inte längre kan göra. På en underbar plats skulle de sova på ett underbart hotell och for iväg med en taxi. Längre och längre bort tills hon var övertygad om att nu var sista timmen slagen.
 
- Anneli tycker att semesterfloppen denna sommaren har varit sommaren i Sverige, den kom aldrig. Rest in peace önskar hon den ;)
Och hon drömmer redan drömmar om att få komma ner hit. Till den eviga solen och värmen.
 
- Freja berättar om sina försök att åka på sol-charter-resa och sina olyckliga brännskador av dessa försök. Även här ingår det en sur resekompis som bidrar till den "sorjliga"stämningen. Dock har hon lyckats bättre med charter som inte har solning som huvudtema.
 
- Gardenhouse berättar om sina semesterfloppar och de flesta av dem innehåller nån form av felaktig informering av gubben ;) Jag vet inte riktigt om det kan kallas för semesterflopp. Det går nog under rubriken dolda kameran ;)
 
Tackar så mycket igen för alla glada skratt som ni delar med er av.
Semesterminnen är härligt va?
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Kul läsning!
Ha en fin torsdag,
Sussi

Svar: Så kul att du var med. Detsamma till dig önskas.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-16 @ 06:23:23
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: Åsa

Jaa, gudars..
Oftast är det toppen att vara utomlands..men jag påverkas så starkt av all misär med djuren, som inte kan tala och oftast bryr sig ingen om dem..Men det gör jag när jag är där, jag skiter i om det e dåligt för hotellet. Jag kan göra skillnad och jag gör det oxå :)
Kramar!

Svar: Åsa, djurens beskyddare ;) Men hur skulle det vara dåligt för hotellet?
Yohanna i Las Palmas

2012-08-16 @ 09:29:03
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: ♥ Sojka ♥

Men absolut! :) Synd bara att dem inte har den kategorin! ;)

Svar: ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-16 @ 10:22:03
URL: http://www.sojkasframtid.se
Postat av: viveka

Härlig Blogg du har...
Viveka

Svar: Jag bockar och tackar :D
Yohanna i Las Palmas

2012-08-16 @ 11:56:30
URL: http://Http://vivekafeminin.blogspot.com
Postat av: Åsa

För jag utfodrar dem, och det är inge bra då de får vilda katter runt hotellet (som de redan har iof.)
kram!

Svar: Här finns det MYCKET katter runt hotellen. Men det brukar de vara tacksamma för, och jag också, för katter äter kackerlackor. BLÄ!
Yohanna i Las Palmas

2012-08-16 @ 16:14:26
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Freja

Så kul det är att läsa om allas semesterminnen och ännu roligare att så många var med den här gången!

Svar: Ja nu börjar folk komma igång igen efter semestern. KUL!
Yohanna i Las Palmas

2012-08-16 @ 19:58:15
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0