Skrivet den: 2012-08-12 Klockan: 01:10:06

Real Life - Semesterhistorier

En gammal klasskamrat till mig är ute och bâtluffar i Grekland med sin familj och lägger upp underbara foton frân sin semester pâ Facebook.
Vita stränder, middagar vid havskanten, glada barn, avslappnade föräldrar och spännande bâtturer.
Jag blir jättesugen pâ att bara packa ihop min familj, en sovsäck, ett spritkök och sticka.
Tilläggas ska väl att hon har lite större barn än jag ;)
 
Visst är det underbart att sitta och titta pâ fotona och drömma sig bort, men jag VET ju att sâ där som det SER ut, sâ är det ju inte riktigt ;)
 
 
 
Det är lördag, det är Real Life och det är dags att berätta "riktiga" semesterhistorier. Utmaningen som vi kör varje vecka och som NATURLIGTVIS alla är välkomna att deltaga i.
Om Real Life och vad det innebär kan man läsa här. >>>
Och de andra utmaningarna kan man se här. >>>
 
För jag har varit ute och rest, tâgluffat tvâ gânger, dock INTE med barn. Och jag har varit ute och rest pâ andra sätt och även med barn. Och mânga gânger när jag berättar om mina reseminnen sâ lâter det helt otroligt, även jag bli imponerad över vad jag varit med om ;)
Men dâ har jag ju inte berättat hur det VERKLIGEN var.
Det är liksom inte lika intressant att berätta, det förstör ju imponeringsfaktorn ;) De historierna sparas till "roliga timmen", de drâpliga historierna om hur tokigt det kan gâ.
 
Som när vi var i paradiset pâ Fuerteventura i maj 2010. Allinclusive, kritvita stränder, en lycklig familj och 8 dagar med lyxsemester. Jag höggravid med Irma och kunde inte äta sâ mycket som jag ville av den underbara maten pâ grund av all halsbränna. Och jag kunde inte dricka av den gratisa champagnen pâ grund av, ja det var ju uppenbart.
I paradiset men kunde inte njuta.
 
Eller när vi tâgluffade och kom till Rom. Ja, jag har varit pâ alla de berömda ställena; Colloseum, Spanska trappan, Fontana de Trevi, Vatikanen you name it. Men inte kunde jag njuta av det eller titta speciellt mycket heller. Det var 40 grader ute och vi var DYNG-trötta efter tâgluffingen.
 
Sânna här historier finns det en uppsjö av. I alla fall i mitt liv ;)
 
 
Har inte ni sâdana historier?
Har du varit i paradiset men inte riktigt kunnat njuta av det pâ grund av en eller annan orsak?
 
Som vanligt så skriv och berätta på din blogg, om det du VILL berätta om, tills på onsdag kväll, fota om du vill. Och lämna länken här i en kommentar till detta inlägg. Så gör jag en sammanställning på onsdag, så att vi alla kan gå in och kolla hos varandra.
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Fenixmona

Godmorgon Yohanna! Jag tycker det hörs jättekul med det där "real life" Men jag hinner inte med särskilt mycket, fast jag skulle önska! Jag lägger för det mesta in ett inlägg per dag i min vardagsblogg och medan många drabbas av bloggtorka så har det aldrig hänt mig för jag hinner ju inte skriva om allt som jag hade velat skriva! Idag skall jag ha bevakning av Amigoo live för barnbarnet Christoffer kör NM=Norge Mästerskapet i Gokart. Tvättas gör det också här idag för nu ÄR semestern slut och jobbet kallar i morgon. Sen räcker tiden definitivt inte till...En fråga: När är det säsong för Doradofiske? Kramiz

Svar: Det làter bra. Bloggtorka är inget roligt att ha. Bättre tvärt-om.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-12 @ 10:44:04
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Postat av: Ansibecki

Hej hej! Du har så rätt. Semestern bakom kulisserna är kanske inte lika fantastisk som den på fotona. Nu är min semester slut för den här sommaren och jag tänkte att jag kanske skulle va med i real life igen. Får se om jag hinner med ett inlägg. Beror på hur tufft det blir att börja jobba imorn... Ha det gott!

Svar: Semester slut uff ;) Välkommen tillbaka till verkligheten då.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-12 @ 17:16:56
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Dagliga ljusglimtar

Här är mitt bidrag till semesterminnen IRL. Har inga egna bilder, eftersom det är från 2001 (före digital kamerornas tid).

Svar: Så kul att du också hänger på. Ja bilder innan digitalkamerornas tid är "förlorade" ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-15 @ 13:07:48
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/
Postat av: Ann-Mari

http://ann-mari-trappsittarfolk.blogspot.fi/2012/08/real-life-semesterhistorier.html
Ja nu är jag med Yohanna, och i god tid innan kvällen för en gångs skull :-)
Tack för utmaningen! kramar, Ann-Mari

Svar: Ingen orsak, det är så roligt att du är med ;)
Yohanna i Las Palmas

Postat av: AnneliH

Ett par futtiga rader har jag fått ihop. Har tappat glöden för skrivandet och sitter o funderar för länge, tiden går och det blev bara en "fingetutt" men här kommer länken :)

http://www.shaggkvist.se/anneli/2012/08/15/r-i-p-semestern/
Ha en bra kväll! Kram

Svar: Du ska inte ha så höga krav på ditt Real Life-skrivande. Det räcker ofta med en fingetutt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-15 @ 17:28:04
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Här kommer mitt bidrag! http://blogg.amelia.se/reddevil/2012/08/15/real-life-semester/

Svar: Jättebra! Du är en av mina trognaste författare ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-15 @ 21:14:30
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Gardenhouse

Jag är med så kika in till mig!
Så kul att du påminde mig =)
Kram och ha det,
Sussi

Svar: Visst påminner jag, om JAG kommer ihåg ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-15 @ 23:02:13
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0