Skrivet den: 2012-08-06 Klockan: 15:17:30

Måndagslista

Efter nästan tre veckor utan måndagar, så har det blivit dags att ta tag i denna lista igen.
För det är ju måndag idag.
Om någon har missat det ;)
Någon som fortfarande är på semester och inte bryr sig så mycket om, om det är måndag eller lördag idag.
 
 
 
Vi har precis varit i frukaffären och handlat potatis, jag och ungarna. Det har blivit vårt dagliga utflyktsmål på förmiddagen. När ungarna börjar bli rastlösa men det är inte riktigt dags för Irma att sova så Alexander kan spela dator.
Då tar vi en sväng och köper frukt....eller potatis som idag.
 
Där träffade vi en skolkompis till Alexander och hans familj och mamman frågade om jag skulle kunna tänka mig att låta Alexander sova över hos kompisen som i morgon natt. De ska ha pyjamasparty.
 
Uff, nu blev det så där svårt igen.
Låter jag det?
Han har aldrig sovit borta själv förut.
Jag är egentligen inte orolig för Alexander, för han är stabil som en klippa. Mest orolig är jag för mig ;)
Fast nån gång måste ju bli den första...
 
Här kommer veckans lista a´la jennyn:
 
- att vi har haft semester som var härlig, men också att vi kommit hem och det är också härligt. Och att vi ska åka till sommarstugan igen för det är härligt att veta att man kommer att få ha det härligt igen ;)
 
- att i morgon fyller Lillskatten Irma TVÅ år. Fast det vet jag egentligen inte om jag är så GLAD för. Det betyder ju att tiden skenar iväg från mig ;)
 
- att jag mögeltvättade byrån idag och det var skönt att äntligen ta tag i en sak som legat över mig längre. Inte SÅ roligt är tvätthögarna som det resulterade i. Men de jobbar jag på nu.
 
- att Älsklingen också fyller på fredag så detta kommer att bli en riktig födelsedagsvecka. Mindre kul är att jag INTE vet NÅGOT som jag ska ge i present eller vad vi ska hitta på eller NÄR vi ska ha kalas. Fast det brukar ju lösa sig.
 
- att jag KAN vara glad :D
 
Nej nu måste jag sätta fart och laga lunch. Älsklingen kommer förhoppningsvist snart hem och då ska vi åka iväg och titta efter en ny kaffebryggare. YTTERLIGARE en glaskanna har förolyckats och det är ju OMÖJLIGT att få tag på en ny som passar.
Gör de så med flit?
Men denna gången tror jag banne mig att vi ska sattsa på en bryggare med ståltermos som kanna, istället för glas.
Man kan ju inte hålla på och köpa nya bryggare hela tiden.
Och det verkar som att det är svårt att låta bli att slå sönder glaskannor till kaffebryggare ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Tommy

Sv: Vi har haft fantastiskt, mycket sol och värme.

Nu åter till jobbet igen och perfekt med nattjobb direkt efter semestern.

Ha en bra dag!

Svar: Nattjobb, ja det kanske är bra. Då slipper man att behöva gå upp tidigt på morgonen. För det brukar ju vara det jobbigaste med att börja jobba igen.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-06 @ 15:37:07
URL: http://tommytott.blogg.se
Postat av: Anna

Perkulatorbryggare kör jag på! Inga kannor som går sönder där inte. Har fått byta knoppen en gång, men det finns reserver att köpa! Gott kaffe blir det också, men vääldigt varmt!

Svar: Ja jag tror nog att mina föräldrar får smuggla hit en dån däringa perkulator nästa gång de kommer.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-06 @ 15:51:31
URL: http://www.smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Åsa

Ja, det där med kaffekannorna är ett gissel... hoppas du hittar en bra bruggare med termoskanna!

Svar: Jo det blev en med termoskanna till slut, efter mycket velande hit och dit. Nu ska väl inte denna kunna diskas sönder.....fast man vet ju aldrig ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-06 @ 15:56:24
URL: http://asassecondtime.blogspot.se/
Postat av: Åsa

Åh va fin du är!Vilket härligt leende :)
Stor kram!

Svar: Ja han fotade mig mitt i ett asgarv. Tycker jag ser ut som en gnäggande häst men din beskrivning låter bättre ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-06 @ 16:13:25
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Mor

Jättefint kort på mina tjejer,jag väntar fortfarande på ett på Irma. Som sagt perkulator bryggare är toppen kan man ha i många år. Puss o Kram från en stolt mamma o mormor

Svar: Ja ni får nog ta och köpa med en sån hit när ni kommer nästa gång, de finns inte här :( Och kortet på Irma finns redan här. Nån måste bara framkalla det.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-06 @ 18:03:30
Postat av: Freja

Jag missade min gladmåndag i dag igen, men jag skyller det heeelt på semestern. Måndag i dag? Hade jag ingen aaaaaning om ;) Blir glad över din lista i alla fall, så då blev det gladmåndag ändå!

Svar: Javisst, när man har semester så finns det bara lördagar, men bra att min lista gjorde dig glad mitt i din lediga tid.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-07 @ 00:06:14
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0