Skrivet den: 2012-08-27 Klockan: 13:16:15

Magsjukemåndagslista

Jag är tillbaka till livet nu.
Tjoho!
Men vilken jäkla kass helg det har varit.
Får man säja så rent ut?
Inget blev som planerat, inget blev gjort som det skulle, bara en massa slöseri-tid på att mysa, ligga i soffan och tänka på livet ;)
 
 
 
Vilken helg det blev, inte alls som den skulle.
Denna helgen skulle ju vara stora fixar-helgen inför sommalovets slutspurt i sommarstugan. Planerna var att hinna både städa hela lägenheten och fixa lite innan vi skulle åka till sommartugan den sista veckan innan skolan startar här om två veckor.
 
Det blev lite hackat men inget malet ;)
Vi hann med att städa bägge toaletterna, som väll var det viktigaste, och att skura halva köket. Det hanns också med att köpa lack till dörrposterna och mögelbyrån, samt att lacka posterna.
Sen blev det tvärstopp.
 
Jag låg hela dagen i går i sängen och sov och stirrade upp i taket om vart annat. Jag kunde inte riktigt bestämma mig för om jag tyckte att det var hemskt att ligga där när jag hade så mycket som jag ville hinna med och ett fruktansvärt slöseri med tid.
Eller om det faktiskt kändes riktigt skönt att bara ligga där och vara halvdöd och stirra ut genom fönstret utan att faktiskt kunna göra någonting annat.
Dr Jekyl och Mr Hyde ;)
 
Men det är måndag och jag har mycket att vara tacksam för idag:
 
- att ungarnas kräksjuka bara varade i 12 timmar och jag klarade av TVÅ kräkande ungar i soffan en hel dag utan att få panik.
 
- att deras kräksjuka INTE sammanföll med min utan att jag kunde få ha min i fred och ligga lugnt i min säng.
 
- att MIN kräksjuka inte höll i sig i mer än 12 timmar och att jag idag är tillbaka på banan om är lite vinglig i skorna.
 
- att jag faktiskt hann ut på EN morgonrunda denna helgen innan det slog till, på lördagsmorgonen och jag kände mig SÅ duktig.
 
- och att vi FAKTISKT gjorde det vi gjorde, för vi gjorde ju trots allt lite av det som vi skulle göra ;)
 
Japp det är måndag och veckan väntar.
Real Lifen är på G, var så säkra. Blev lite försenad i kreativiteten bara ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Gardenhouse

Men fy stackars er, jag lider verkligen med er...det värsta jag vet !!!
Hoppas ni får en bra vecka nu,
Kram Sussi

Svar: Ja det var verkligen inte roligt ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-27 @ 19:20:20
URL: http://www.gardenhouse.blogg.se
Postat av: Caroline

Hoppas ni nu bara mår bättre och bättre, lät inte alls som någon trevlig helg.

Kram

Svar: Bättre och bättre, lite i taget. Nej ingen rolig helg alls ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-27 @ 20:31:34
URL: http://barbaskon.blogspot.se
Postat av: Freja

Ohh, så skönt att ni alla är friska nu igen! Jag missar veckans Real Life, eftersom jag försvinner från bloggen från nu fram till helgen, men jag hoppas få läsa den när jag är tillbaka!

Svar: Nej så tråkigt. Jäkla magsjuka som strulade till det med rutinen ;) Hat så kul/trevligt på resan.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-27 @ 22:08:41
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0