Skrivet den: 2012-08-10 Klockan: 00:11:49

Här var det dop i söndags

Så var den här dagen över....också.
I morgon är det fredag och det vankas födelsedag för Älsklingen samt söder-över-åkning till sommarstugan för lite strandliv igen. Det VAR ju så länge sedan sist ;)
 
Men först, vi var ju på dop i söndags. Lille Neda skulle döpas och vi var bjudna.
 
 
 
Familjen Kaos var på plats i kyrkan och vi var INTE sist in. Visserligen är vi ofta sena, men eftersom vi inte är fullblodsspanskar så kommer vi aldrig sist ;)
Och visserligen är vi högljudda av oss med eftersom vi inte är....är det inte oss prästen var tvugna att hysha på i kyrkan.
 
Ja kan ni förstå, prästen var tvungen att hysha på folket i kyrkan. Så livliga diskussioner var det, UNDER döpningen.
Jo men visst, det var 5 olika släkter där, med var sitt dop, men i alla fall.
I kyrkan.
Så pinsamt ;)
 
Irma skrek HOLA till höger och vänster precis när alla slutat prata, lite då och då, men det är ju sånt som man får ta. Det är ju barndop, MED barn där ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter sermonin i kyrkan var det inget mer utan alla åkte hem till var och en. Men vi var inte färdiga än tyckte vi så Älsklingen föreslog söndagslunch på lokal och det var ju inte jag sen att tacka ja till.
En söndag utan att laga mat, kan det bli bättre?
 
Men det får vi ta i ett annat inlägg, för här har blivit så många kort att ögonen går väl i kors på er ;)
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Fenixmona

Så jättefint med dop! Hehehe...ja, spanjorer kan vara högljudda oavsett från vilket hörn i världen de kommer...min älsta son är gift med en chylenska och den släkten hörs ska jag lova! Fast det är alltid väldigt trevligt när vi träffas! Jag har tre bloggar men just nu skriver jag bara i två, Sidebloggen och vardagsbloggen. Gran Canaria har jag skrivit om och visat bilder från i min vardagsblogg, ett par bildspel har jag också gjort därifrån. Kika längst ner på sidan i vardagsbloggen så hittar du bildspelen.Kramiz

Svar: Ja de är väldigt ROLIGA men också väldigt HÖGLJUDDA. Fast man har alltid kul åt/med dem ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-10 @ 08:44:08
URL: http://fenixmonasliv.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Vilken fin familj ni är!! Å vad roligt med dop, även om vissa fick lite "bannor" av prästen i kyrkan, haha
Slippa laga mat det är skönt. Jag njuter tror jag mer än nån annan i familjen när vi går på restaurang :)
Kram och fin fredag!

Svar: Ja att slippa laga mat är en höjdare...ibland. Och jag väntar på att jag också, nån gång i framtiden, även ska få sitta i lugn och ro på restaurangen och NJUTA jag också. Men än så länge fullt ös även där ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-10 @ 08:46:58
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: madelein-sexbarnsmamma

Irma ser verkligen ut som hon vill vara med på kort haha :-)

Svar: Hon har verkligen lärt sig på sista tiden, vad en kamera är och vill INTE vara med. Ha ha, tokiga gumman ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-10 @ 09:08:24
URL: http://madelein.se
Postat av: Johanna

Ville bara tala om att jag tycker att det är så roligt att läsa din blogg! Jag har följt den under lång tid och jag brukar läsa en del andra bloggar också, men hos många känns allt så tillrättalagt och tjusigt men hos dig känner man igen sig själv och verkliga livet och då är det mycket roligare att läsa! Ville egentligen bara tala om detta så du vet att jag som läsare uppskattar dina inlägg! Jag kollar alltid in varje dag och har lagt till din blogg på Facebook också!
Ha en bra helg!
/Johanna

Svar: Tack så JÄTTEmycket Johanna! Du ska bara veta hur GLAD jag bli över att få höra detta. Jag tycker som du är det är alldeles för tillrättalagt på många ställen och jag tröttnar också på det. Tack är en gång och nu gjorde du min fredag :D
Yohanna i Las Palmas

2012-08-10 @ 09:45:20
Postat av: AnneliH

Blir så full i skratt :)kan riktigt se hur det gick till inne i kyrkan. Vad fiiin du är! Snygg klänning!

Svar: ;) Den här gamla trasan.... ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-10 @ 11:18:19
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0