Skrivet den: 2012-08-14 Klockan: 16:04:57

Här gör vi helst ingenting

Vi kom just precis nu hem från flygplatsen, där vi varit och hämtat svärföräldrarna som kom tillbaka från sin Sverigesemester idag.
Jag har ännu en gång rattat oceanångaren genom Las Palmas och ut till flygplatsen efter ÄNNU en natts ångest över vad som komma skall.
Jag bara MÅSTE öva mig mer på att köra bil ;)
 
 
Annars så är det en SÅN där dag idag. En sån som jag inte vill ha, när jag inte har lust med någonting och det blir heller ingenting gjort. Och så går jag runt och har dåligt samvete över det.
 
Vad det beror på har jag ingen aning om, de kommer bara ibland, helt utan förvarning.
Det kan vara att helgen var väldigt aktivitetsfylld och kroppen nu behöver vila.
Det kan vara så att Irma förde sånt liv i natt på grund av förkylning att jag är trött idag.
Det kan vara så att kroppen är matt för att mensen kom.
Det kan vara så att spänningen inför att ratta oceanångaren till flygplatsen släppt nu och lämnat kroppen lealös.
Hur som helst jag är slak och VILL inte göra något.
 
Ingen bra kombination med att det finns MASSOR att göra; bädda rent i sängarna, packa upp från sommarstugehelgen, laga mat, passa ungar eftersom Älsklingen jobbar extra länge idag på grund av möte, och så förbereda inför helgens kommande dubbel-födelsedags-fest.
 
Inte heller nån bra kombination med tillgängligheten till en färsk hitsmuggnad kanellängd i köket. Trötthet, hunger och låg karraktärsstatus går INTE ihopa med kanlellängd.
Den höll på att försvinna, nästan innan den ens hunnit installera sig i vårt hem.
Jag hann att kasta halva i frysen och resten, ja det talar vi inte högt om för den var ju till HELA familjen. Men vi kan säja så här att jag är inte lika hungrig längre.
Men desto skamsnare ;)
 
Ja herre gud...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: Åsa

Hahahh, underbart :) mänskligt :) sötnöt.

jobba på att sluta ha dåligt samvete över precis allt :) du måste reda ut det där..tänk va lycklig du skulle bli utan det oket :)
Puss å kramis!

Svar: Ja det är mycket dåligt samvete här i onödan. Tänk vad bra om man bara kunde stänga av det och leva. Mycket energi skulle man spara ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-14 @ 16:31:09
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: AnneliH

Ibland blir det bara så :) Du får peta bort den där "jäveln" från axeln som bara tjatar... :) Hoppas kanellängden smakade gooott!! Kram!

Svar: Ja det var värsta tjatandet här på axeln just nu: jag ÄR trött för böveln ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-14 @ 17:35:55
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Dagliga Ljusglimtar

Tack för din tjuvkik idag:) Det bästa är att lyssna på kroppen, men jag vet när det maler i huvudet om allt man borde göra. När man väl är pigg och alert gör man allt effektivare, så imorgon är det säkert bättre!

Svar: Jag får väl tänka så :) I morgon tar jag igen det, dubbelt. Och därför går jag och lägger mig nu så jag ska vara riktigt pigg i morgon istället ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-14 @ 19:14:02
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/
Postat av: Freja

Ohh, jag har oxå en sån dag, ingen ork, ingen lust och har ändå tvingat mig själv att måla hela trappan omgång nummer fem, ett fem timmars jobb... Dessutom diskat och tvättat, slipat och spacklat, och nu minns jag att det finns både bullar och kakor i frysen. Det måste jag väl vara värd, eller hur????

Svar: Jag HATAR sånna dagar. Men du fick ju i alla fall något gjort. Det fick inte jag :(
Yohanna i Las Palmas

2012-08-14 @ 21:12:44
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0