Skrivet den: 2012-08-16 Klockan: 12:40:14

Här blev det lite krisigt

Gårdagen får väl ses som en något så när lyckad dag. Jag hann med nästan allt som jag hoppats på:
 
Ekonomin - uppstaplad
Kökslådorna - check!
Målning av mögelbyråer - påbörjad
Slapp & mys - i stora lass, vi kom inte ur pyjamasen på HELA dagen.
Renbäddning av sängar - check
Morgonrunda - check för att ha gott samvete resten av slappardagen.
 
 
Men jag fick en liten smärre 40-årskris där under dagen.
Jag har inte ett endaste grått hår på huvudet och det är jag väldigt tacksam för. Faktum är att den hårfärgen jag har nu, är 100% äkta, något som är VÄLDIGT ovanligt för att vara mig.
Leka med färg och slingor är det roligaste jag vet och jag är inte FEG av mig. Men nu så får jag ståta med både långt hår och naturlig färg. Är det knapert i plånboken och ingen vågar klippa mig, eller jag vågar ;), så får man ha det så.
 
Det som jag är mest stolt över faktiskt, på mig själv är det gråfria håret och de hålfria tänderna.
Tänka sig.
 
Men så fick jag se ett grått hår, eller snarare vitt, fast INTE på huvudet ;)
Det är på G.
Åldern kommer även till mig och teckena låter inte vänta på sig. Fast jag får väl vara tacksam för att de inte börjar där det syns då ;)
 
Hå hå ja ja, ska man börja rulla tummarna nu också...
 
/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Härligt med slappardag!Gråa hår är inget att oroa sig för :) värre om man skulle börja tappa håret....ja, man får vara glad för att man har tänderna i behåll. Blir ju ganska dyr historia annars.

Svar: Ja flintis vore inte så roligt att bli vid 40. Fast då fick man ju anledning att skaffa sig en massa roliga peruker, så kanske.....;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-16 @ 17:18:03
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Freja

Mitt hår är troligtvis helt grått, men eftersom jag tonat sen jag var punkare och sen började färga när det gråa började komma så är jag inte helt säker, det kanske fortfarande finns något enstaka hårstrå som härdar ut med min naturliga färg... Var till frissan häromdagen och hade samvetskval över kostnaden, för det är dyrt att renovera... Vi får väl äta havregrynsgröt...

Svar: Nu för tiden är väl inte ens havregrynsgröt billigt ;) Det är en stor fördel med att bo här, gå till frissan är jättebilligt.
Yohanna i Las Palmas

2012-08-16 @ 19:54:08
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Dagliga Ljusglimtar

Uscha, jag måste färga nuförtiden:( För några år sedan var jag oxå hålfri, men nu har jag lagat två och dragit en visdomstand...Det är så dyrt att dölja ålderstecken;)

Svar: Ja jisses! Och då har jag inte börjat med de avancerade döljningarna. Inget med kvin än så länge ;)
Yohanna i Las Palmas

2012-08-16 @ 22:09:42
URL: http://dagligaljusglimtar.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0