Skrivet den: 2012-04-28 Klockan: 00:46:05

Pâ plats inför lânghelgen

Vi är pâ plats i sommarstugan och börjar komma i ordning för att spendera fyra sköna dagar här.
Det började spöregna i Las Palmas när vi skulle packa in allt i bilen och vi fick oss en rejäl dusch innan vi allihopa kommit in ordentligt.
Här nere ser vi vattenpölar överallt sâ jag antar att det regnat ordentligt över hela ön idag. Typiskt väder inför en lângledighet.
Typ som i pâskas >>>


När vi satt där i bilen och Älsklingen sprang iväg för att hämta de sista väskorna sâ smattrade regnet sâ hemtrevligt pâ biltaket och rutorna immade igen av alla värme som vi där inne allstrade. Dâ fick jag en sân härlig känsla. En känsla frân förr. Frân scoutläger när regnet droppade pâ tältduken. Varma sommardagar som vi överaskats av regnet pâ nâgon utflykt och tagit skydd i bilen. Eller en regnig semester i husvagnen.
Hemtrevligt helt enkelt.

Men sâ tittade jag pâ ungarna som satt med uppspärrade ögon och inte riktigt visste vad de skulle tro. Om det var nâgot farligt som smattrade där ute, om de skulle vara rädda och oroliga eller om de skulle vâga tycka att det var lite trevligt i alla fall.

Och dâ slog det mig att mina barn, de kommer att fâ en helt annorluda barndom mot vad jag har haft. De kommer inte att ha scoutläger, husvagnssemestrar eller varma sommarregn HELA sommarlovet.
Och lite sorjligt känns det.

Fast de kommer att ha helt andra, ocksâ fantastiska barndomsminnen.

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Mysigt med lite ledig.

Hoppas solen tittar fram idag på Er.

I dag ska vi åka till husvagnen i Harge och titta till vår "sommarstuga". Hoppas på bättre sommarväder än förra året...fast jag skulle ju vilja åka dit du är förstås :)

2012-04-28 @ 08:56:37
URL: http://www.shaggkvist.se/anneli
Postat av: Mor

Ha det så skönt i sommarstugan o se till att vara ute mycket det är bra för dig o barnen. Vi kanske hörs något i helgen jag är inte ledig på måndag som ni. Du är aldrig ute när jag är det. KRAM

2012-04-28 @ 16:16:11
Postat av: Bertil

Trevlig helg önskar Bertil.

2012-04-29 @ 17:46:32
Postat av: Anonym

Jag förstår hur du känner.

Har också tänkt ibland på heldagar vid sjön ünder sommarlovet. Cyklade hem när fabriksvisslan blåste kl. halv fem. Hårt bröd med smält smör på och hallonsaft i en flaska. Springa ut i skogen och plocka blåbär till efterrätt. Sitta på vinden och spela kort med regn smattrande på takluckan. Som inte mina barn fick uppleva.



Men dom har gjort och sett så mycket, som jag aldrig fick se eller göra som barn. Det är bara livets gång, Yohanna. En dag kommer dina barn nog att ha samma känslor som du har idag.



Tycker mycket om att läsa din blogg.

2012-05-01 @ 17:58:10
Postat av: Ruth i Virginia

Oooops, forgot to write my name.

2012-05-01 @ 18:00:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0