Skrivet den: 2012-04-10 Klockan: 23:15:19

En picnic i parken

Eftersom tisdags melankonin intagit min tisdag >>> så beslöt jag att ta tjuren vid hornen, eller kanske bättre sagt göra en avledningmanöver och ta ungarna till parken för picnic direkt efter skolhämtningen.
Tänkt och bestämt, en snabb picnic-påse förbereddes, filt lastades på vagnen och ombyteskläder till Alexander packades. Här skulle skingras tankar.



Och det var en bra dag för att göra en sådan, det var nämligen jippo i parken. Någon form av kulturaktivitet för en massa skolklasser som kommit till dit, tror jag att det var. Nån aktivitets-slinga med stationer var uppställd nere på baskebollplanen och sambaorkester spelade.
Nästan lite karnevalsstämning.
Ungarna var imponerade i alla fall.




En massa barn överallt som sprang omkring som kalvar på grönbete.



En myspicnic på filten i solen. Alexander är som alltid lite trött efter skolan så han fick vila. Typ tre sekunder behövdes det för att ladda batterierna igen.









Ett luft-hopp-slott var uppmonterat och där spelades det hög musik. För Irma var det som en magnet, musiken alltså. Hon kunde inte sitta på filten. Musiken drog henne närmare sig och närmare sig. Hon var tvungen att dansa.
Skön dansstil hon har tjejen ;)




Och så lekte de ihop, mina små änglar. Med klistermärkena från påskägget som har överlevt så här långt. Men jag tror faktiskt att leken i parken var dödsstöten för dem.

Nu ska jag prova en mackapär som jag köpt till datorn och som förhoppningsvis ska lösa problemet med att windows crashar och ger mig blå-skärm.
Provade redan igår men då fungerade inte mackapären, så vi har varit och bytt den idag. Nu är det bara att hoppas på att det var mackapären som var trasig igår och inte jag som gjorde fel. Och att denna sedan löser det antagna problemet som jag har.
Håll en tumme och hör ni inte ifrån mig på länge så betyder det nog att jag kastat ut datorn genom fönstret.


/Y

PS Glöm inte att skicka in veckans real life innan i morgon kväll. DS

Kommentarer
Postat av: Sara, mamma till tre små troll

Men vilken bra tajming :P småbarns dansstilar är förresten alltid dom bästa.



Sv: Haha nej ungarna kom hit i vanliga kläder utan ett leende och med tråkig ton för att hälsa glad påsk och med sig hade dom en skål som dom ville ha godis i, skulle inte tro det...

2012-04-11 @ 00:00:49
URL: http://neccin.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag - Livet på torpet

Ska försöka hinna med att knåpa ihop ett inlägg om påsken idag ... påminner mig själv om det !! :)

Kram

2012-04-11 @ 07:21:39
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Petra

Vilken härlig dag. Kul när dom ordnar sådana jippon

kram

2012-04-11 @ 08:44:12
URL: http://zupermamman.blogg.se/
Postat av: emelie-mamma till elliott och leila

ååå vad mysigt med lite picnic ju!



hoppas allt är fint!

kramis

2012-04-12 @ 20:50:03
URL: http://emlisch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0