Skrivet den: 2012-04-17 Klockan: 19:52:24

Dagens lunch: Kycklingpasta med squash



Dagens smal-lunch blev en riktig höjdare om jag fâr säja det själv, och det FÂR jag ;)
Nu ska vi se om jag kommer ihâg hur jag gjorde.

Koka en kastrull med valfri pasta.
I en annan kastrull stoppar du:
3 burkar krossade tomater
en kycklingbuljongtärning
2 hackade lökar
3 skivade vitlöksklyftor
2 STORA squash i bitar
1 msk oregano
1 msk timjan
1 msk basilika
salt efter smak
3 sackariner (sötningsmedel)

Lât koka sâ länge som du har tid. Ju längre desto bättre. Ca en 40 min. är bra men inget mâste.
I med stavmixern och mixa lite lätt. Potatisstöten gâr säkert bra ochsâ om man vill ha det lite chunkey.

Sâ bitar man ner en halv grillad kyckling i sâsen.
Vi grillade en kyckling i helgen och det blev en bit kvar sâ dâ passade jag pâ att fâ användning för den.

KLART!

Bra vardagskrubb som gâr fort och som alla äter. Fyra gafflar av fem. Och pâ kvällen kan man bara äta sâsen som en typ soppa, för den som vill hoppa kolhydrater efter lunch.

/Y

Kommentarer
Postat av: Anonym

mums lät gott det där:)

2012-04-17 @ 21:01:56
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Freja

Låter riktigt smaskigt!

2012-04-17 @ 22:18:28
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0