Skrivet den: 2011-09-25 Klockan: 19:05:52

Söndagens stegmusik

Jahaja, dâ var denna helgen slut.
Vi ska precis äta lunch/middag, plocka ihop, duscha ungarna och bege oss av hemmât.
I morgon börjar âterigen väckarklocka, skola, hit&dit och huhâllssysslor.
+ en massa andra saker som stâr i almanackan.



Denna helgen har det varit den sämsta stranden pâ mânaden >>>, högvatten mitt pâ dagen. Det har inte kunnats gâtt nâgon fettbrännartur MED barnvagnen pâ stranden. Den blöta sanden klibbar sig fast pâ barnvagnshjulen som geggamojja eller blötsnö.

Fast det blir ju tyngre för mig pâ det viset ;)

Jag föredrar att söva Lillskatten med en tung vända med barnvagnen, för att sedan parkera den i skuggan av parasollet och fortsätta själv, med musik i öronen OCH skava hälsenorna av dem som vâgar gâ lângsamt framför mig ;)

Fast lördagen fick jag dra barnvagnen själv i en timmes tid pâ playan. Eftersom övriga familjen var hemma pga molnen >>>.
Fast geggamojjan som klibbade pâ hjulen hoppas jag gjorde UNDERVERK för ryggmusklerna. För stegräknaren visade pâ bara hälften av vad den brukade göra efter en timmes tid.
Lângsamt men tufft.

Jag bjuder pâ ännu en "ny" lât frân min musikmackapär som jag gillar att gâ till. Men se till att fâ rätt version om ni nu ska ladda hem den (om ni nu gör sânt olagligt, för det gör ju INTE jag, den lâten bara "trillade" in i min mackapär). Det finns en massa versioner med en massa rap som förstör gângrytmen, tycker i alla fall jag.

Hâll till godo.



/Y

Kommentarer
Postat av: Fnulan

Men ursäkta mig.. nu surnar jag till... ligger du på stranden fortfarande??? Fyyyyyyyyyyyyyyyyyy

2011-09-25 @ 20:36:38
URL: http://fnulan.se
Postat av: Fröken M

Gud va härligt med långa, snabba strandpromenader !! just nu längtar jag mig nästan galen efter sol och bad... om 3 dygn åker vi :)



Hoppas ni haft en riktigt härlig helg trots frånvaron av fredagstacos ;)



kram

2011-09-25 @ 20:51:04
URL: http://frokenmela.se
Postat av: soffie

låter så underbart att gå din strandtur även pm det va högvatten,här i Karlstad har vi haft en mulen och ful dag :/ må gott

2011-09-25 @ 21:14:19
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Helene

Den låten blir man ju riktigt peppad av = ))

Gillar den mycket...

Jag blir så AVIS på dig som få va på stranden i värmen...underbart !!

Ha en bra dag.

Kram Helene.

2011-09-26 @ 10:58:17
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/
Postat av: Ama de casa

Stegmätare är ett måste! Om jag glömmer den när jag går ut så vill jag bara gena hela tiden :-)

2011-09-26 @ 12:03:59
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

ja lite muskler ska man ju gärna ha också. :P det har jag fått, haha... såna jävla armmuskler av o bära omkring o lyfta bort barnen från ställen osv...



guhh JA det hoppas jag verkligen det bara är en fas! mina öron!! aah..!

2011-09-26 @ 12:57:49
URL: http://donkens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0