Skrivet den: 2011-09-24 Klockan: 11:36:34

Lördagsmolnigt

Morgonen här har grytt molnigt och LITE kyligt, runt 22 grader ;)
Men vi stressar nog inte iväg till playan idag.



Just nu har vi lekstuga pâ terassen.
Kanske skiner det upp lite senare pâ dagen. Det verkar inte helt otroligt eftersom jag kan skymta lite blâtt ute över havet.
Allt är möjligt.

Naturligtvis har den gamla sol-Yohanna >>> blivit lite besviken när solen spelar oss ett sâdant spratt när vi âkt hit för att sola och bada. Men men...

Jag ska gâ iväg till playan snart. Det är prefekt beachwalkväder och Irma ska sova i vagnen. Den lilla vampyren har haft en hemsk natt med tandväxtvärk, antar jag, hon kan ju inte berätta. Och vaknade varannan timme mellan 21 och 03 och grät.
Men det känns bättre att skylla pà tänderna än att inte ha nâgon syndabock.

Oturligt nog sâ hade jag glömt medicinnecisären, en dödssynd för smâbarnsmammor. Men med gârdagens brâdska >>>, som i alla fall utmynnade i brâk, sâ föll det mellan tvâ stolar.
Men typiskt att den skulle behövas just DEN dagen dâ jag glömt den.

Till slut sâ kom vampyren till ro i min säng. Lugnast sâ, sâ kunde jag lägga en tröstande hand pâ henne direkt när hon började gnälla. MEN vaknade klockan 06:45 och väkte HELA stugan. Dock INTE med grât och det fâr man vara tacksam för.

Jag vet att 06:45 är sovmorgon för mânga bebisföräldrar, men för oss är det INTE det och det vet jag att jag ska vara TACKSAM för.
Men Irma BORDE vara trött snart och det ska jag passa pâ och utnyttja med min prommenix.

Nu kör vi igâng här med tandborstning och allt.

Ha en TREVLIG lördag.

/Y

Kommentarer
Postat av: DONKEN- Vince & Doas Morsa

här är det gnäll-och-skrikstuga just nu. Ghaaaaaaaa!!

och ja 6.45 är för tiiiidigt! Vi brukar iaf få sova till 7-8 nångång... Vincent springer runt eller ser på teve. sooova måste man ibland.. hm. så man kan vara trevlig när man är vaken.



haha tack! :P städeriet blir inte lika mycket med, så här ser ut som faaaan. varje dag. speciellt nu när vincent har börjat härja massa i skåpen igen...

pöss!

2011-09-24 @ 11:54:30
URL: http://donkens.blogg.se/
Postat av: Beate

Här i Stockholm eller rättare sagt på min balkong är det 24 grader... I solen, 12 grader i skuggan. Ingen playa här men väl frukost i solen:-) Hoppas ni får vårt väder snart!

2011-09-24 @ 12:04:26
URL: http://Bp-computerart.blogspot.com
Postat av: Stolt mamma till två

Härliga 22 grader! Skönt med lite värme nu efter ett par ruggiga dagar.



Japp det är skönt att nattsömnen äntligen fungerar, då blir det att mysa på morgonen istället för natten för man saknar ju de små liven! Hur är det med dina barns nattsömn?

2011-09-24 @ 20:20:16
URL: http://sarahan.blogg.se/
Postat av: soffie

mmm 22 grader härligt!!!här var det 10 imorse!brrr ha en gooo lördagskväll å vilken fin bild på dina sötnosar!!!

2011-09-24 @ 20:54:35
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Kashaya

Vad söt bild.=) Sv. Nej inte lätt att motiver varaför man ska vinna men vore inte alls fel att vinna 50 000 kr.

2011-09-24 @ 22:58:03
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com
Postat av: Ama de casa

Man får liksom inte samma "panik" över vädret när man i princip har tillgång till solen året runt :-)

2011-09-25 @ 13:09:31
URL: http://amacasa.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0