Skrivet den: 2011-09-10 Klockan: 19:03:33

Lördag eftermiddag just nu

God lördagseftermiddag!
Här kommer en rapport direkt frân verkligheten i Yohanna i Las Palmas liv.
Live frân poolen.



Egentligen sâ tjänar ju sâdana här inlägg ingenting till. Förutom för att eventuellt glädja min mor som vill se hur vi har det och eventuellt nâgra andra vilsekomna släktingar som kikat in.
För resten av besökarna sâ verkar ju ett sâdant här inlägg mer som att jag vill skryta med hur bra jag har det och göra alla andra avundsjuka.

Kanske inte hela sanningen.
Bara lite ;)
För visst har jag det bra?
Och jag VET om det.

De lite mer seriösare inläggen fâr komma pâ kvällarna när ungarna somnat och karln tittar pâ fotboll. Det är visst sâdant ikväll.

Men en sak kan jag berätta som, om jag inte minns fel, jag har berättat tidigare. >>>
Man KAN tröttna pâ sol och bad.
Otroligt!
Jag trodde aldrig att det skulle hända mig, men plötsligt sâ händer det.

Jag har alltid varit en typisk nordbo. Jobbat hela âret och sparat ihop till en solsemester. För att överleva de mörka trista mânaderna med regn och kyla har jag haft soliga semesterkataloger hemma och drömt om den framtida semestern.

Och pâ semestern: sol och bad. INGET annat.
Det spelade egentligen ingen roll vart jag âkte, bara det var sol dygnet runt och varmt. Sâ lâg man och stekte och kultur-sevärheterna fick vänta till en annan gâng. Dâ jag inte var sâ sugen pâ sol och bad.

Vilket blev ALDRIG.
Därför har jag varit runt i världen, kors och tvärs, här och där. Men egentligen inte sett sâ mycket. Stränder och pooler.

Där för trodde jag aldrig att det skulle hända mig.
Men nu sitter jag här i skuggan, ej badklädd och njuter av den varma brisen.
Visst, det beror mycket pâ den pâgâende förkylningen. Men jag kan faktiskt erkänna att det finns MÂNGA dagar med sol och värme som jag INTE packar alla hundra saker man mâste ha med sig till 2 barn, och tar bussen till stranden.

Lat?
Kanske det...
Men när det är soligt nästan alla dagar, dâ FÂR man vara innomhus ibland. För det ÄR faktiskt skönare och solen kommer ju att skina i morgon OCKSÂ.

Men jag kommer ihâg den där känslan man hade när man âkte pâ semester.
Desperat.
Pâ gränsen att börja att grâta om det râkade vara molnigt en dag.

Hej hopp.
Nu fortsätter vi här.
Ha en UNDERBAR lördag sâ hörs vi senare.

/Y

Kommentarer
Postat av: Sanna

Vad kul att du skrev en kommentar på måndagslistan, så jag hittade hit, ska läsa runt lite ;)

Hur kom det sig att du flytta ner var det jobb eller bara kärleken ??

sorry att jag frågar men alltid nyfiken ;)

KRAM

2011-09-10 @ 22:57:24
URL: http://sannaslillasida.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Jag kan nog lite förstå din känsla av det där att man inte "orkar" sola och bada hela tiden. När jag har åkt iväg på mina rehabiliteringsresor så är det första två veckorna helt underbara och man letar efter solen vart man än befinner sig. Gympar i stekhet sol, har vattengymnastik och står på den plast i poolen med mest sol, sitter i solen och äter och fikar - men sen händer något och man/jag börjar söka upp skuggan. Helt plötsligt är man lite "trött" på solen, värmen får man även i skuggan :) Och den värmen är precis lika skön om inte skönare, för värme i skuggan är vi inte så vana vid här hemma i Sverige.

Jag hoppas du börjar må lite bättre nu. Krya på dig vännen. Varma kramar

2011-09-10 @ 23:13:14
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: The Housewife

Ja men precis, man har inte samma tid längre med att ha sina pratstunder men då och då får man klämma in tiden. Det är så skönt att prata ut, ventilera.



Vad härligt att du bor i Spanien!! Vad jobbar du med och har det vart svårt att anpassa sig när man kommer med det "lätta" systemet från Sverige?

Vi har funderat länge på att flytta till Spanien men man känner sig så trygg i det man kan och rädd för det man inte kan, och tänk att vi då har språket och ändå är fega, ha ha. Det verkar så svårt med jobb och boenden, stämmer det?



Kram

2011-09-11 @ 10:06:46
URL: http://dianasblogg.se
Postat av: Anna

Men så är det nog när man har sol och värme alla dagar. Jag är likadan under sommaren här hemma i Sverige - kan inte vara ute och njuta varenda dag, man behöver innedagar också tycker jag.



Vad det gäller mitt detoxande så rensades kroppen nog ut rejält (finnar visar spår av det i alla fall...) och jag gick ner 4-5 kg under de två veckorna. Visst kommer jag gå upp något av de kilona igen, men målet är att behålla den vikten och kanske minska lite till. Gäller bara att äta sunt och nyttigt, vilket jag varit urkass på denna veckan - skyller på att jag firar att mitt dertoxande är klart. Idag är det planer på middag på Mc D, men sen så får det vara nog med skräpmat!



Ha en bra söndag!

2011-09-11 @ 10:21:36
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Ingrid

Jag måste erkänna att jag slarvat med att läsa din info, jag förstod inte att du faktiskt bodde i Las Palmas! Men jag kan förstå att du gärna tar det lugnt och inte plaskar i pool och sol varje dag, ibland är det skönt att bara få slappa inomhus trots att det är fint väder. Kram!

2011-09-11 @ 10:24:23
URL: http://p0llys.blogg.se/
Postat av: joanna- att leva med Aspergers syndrom!

Hej jag heter Joanna är är 23 år.

När jag var 14 år fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppet hjärtat om mitt liv med diagnosen och allt vad det innebär för att folk ska få mer förståelse och insikt för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder.

Så besök gärna min blogg:)

kram

2011-09-11 @ 19:59:25
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0