Skrivet den: 2011-09-05 Klockan: 23:40:16

Möhippan

Om det tar lång tid för mig att skriva om en sak, så är det antagligen för att jag går och grunnar på HUR jag ska skriva det.
Jag har en massa tankar i huvudet som jag vill skriva. Problemet är att jag inte vet HUR jag ska formulera dem för att de ska LÅTA bra skrivna också.

Som detta med möhippan jag var på i lördags. >>>
Det var en flopp :(



Vi hade ju varit i sommarstugan under dagen, och jag kom farande upp på kvällen med ungarna somnandes i bilen.
I säng med ungar, svida om och så i taxi till stället vi skulle träffas.
Jag kom en timme försent. Men ingen fara. De andra hade utnyttjat tiden till att mingla med varandra.

Så långt, allting gott.

Som vanligt så är förfesten det roligaste.
När man sitter ner, äter, pratar och tramsar.
Sedan ska man iväg till ett annat ställe.
Smockfullt, omöjligt att prata och en massa folk som letar ragg.

Men jag ska ta det ifrån början.

Sandra min vän ska gifta sig på torsdag. Ingen stor tillställning, jag är inte bjuden. Det är bara familj och de närmsta.
Ingen fara med det. Sånt förstår jag.

Men hon ringde här om dagen och sa att de skulle träffas och ha lite möhippa. Ja ingen hippa direkt för det skulle bara bli lite mat och några drinkar ihop för att slappa lite och snacka.
De träffades på en italiensk restaurang "Porto" i "sportiga hamnen" som det heter, ett köpcentrum/småbåtshamn, El Muelle deportivo.

Jag kom alltså dit i taxi och stressade in till gänget som höll på att dö av hunger.
Så fick vi äta och dricka o ha det gôtt.
Jag åt en ravioli med räkor och kaviar.
Gott men inte UNDERBART.

Tråkigt nog var jag fortfarande lite bakis från i torsdags >>>, jo men visst sörrni. Jag kan konsten att vara bakis.
Så jag var inte SÅ pigg på att börja dricka igen.
Men man får ju inte vara den som spottar i glaset.
Framför allt inte på en hippa.
Så jag tog ett glas vitt med 7up och livet blev med ens ljusare.

Men så blev det ingen mer ljusning. Fler drinkar blev det, men de hade liksom inte någon effekt på bakisYohanna.

Vidare på det andra stället, disco, nattclub eller vad man ska säja så kände jag mig helt vilsen.
Ett hippt ställe där man tydligen reserverar soffor och sitter och partajjar i. Men för att få en sån soffa för sällskapet så måste man köpa en flaska för 700 spänn.
Jag antar att det INTE är en flska vin då.
Det måste ju vara något starkare, eller?

De som inte betalar dyra pengar för soffor får stå på golvet och knuffas och det har jag ju gjort förrut, i min ungdom.
Nu var det inte lika skôj.



Massor med ungt folk.
Massor med folk med ragg i blicken som sökte och sökte.
Massor med unga flickor i baren (bartendrar)som ska vara lockbete men bara står och fnissar och ser dumma ut (förlåt men sant).
En grupp unga flickor, alias go go girls som står och kränger på pelare.
Ja ni fattar konceptet?



Ja, jag har varit där förr men det krävs en hel del alkohol för att roa sig och det hade jag ju inte.
Trött, bara så trött blev jag. På hela köret.
Men jag ville ju inte åka hem. Det var ju Sandras möhippa och hon verkade ha kul. Men så hade hon ju bra många fler glas innanför västen än vad jag hade. Eftersom hon suttit och väntat på mig när jag kom för sent.

I alla fall. Jag var kvar till 04:30 då alla åkte hem.
Och jag var glad för det. För att vi åkte hem.
Fy 70-singen vad bortkommen och malplacerad jag kände mig OCH säkert såg ut som också.

Det var det...
På söndagen var jag som sagt trött >>> men INTE bakis.
Tackar för det ;)

Kommentarer
Postat av: Joanna

Haha! Jag måste säga att du höll ut läääänge för att inte ha en fantastisk kväll/natt! Imponerande!



Kul att du tittade in till mig, så jag kunde titta in till dig! Hoppas vi ses igen! :)

2011-09-06 @ 07:23:22
URL: http://joannasuniversum.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Underbart!

2011-09-12 @ 07:43:24
URL: http://mammaispanien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0