Skrivet den: 2011-09-20 Klockan: 17:24:16

Dåliga erfarenheter av VING

Jag berättade ju igår att mina föräldrar ÄNTLIGEN har bokat en resa för att komma och hälsa på oss.
Det var länge sedan. >>>
Jag är så glad och förväntansfull.
Hoppas de får tag i en julskinka att ta med sig. Min julskinkekontakt här säljer skinkor så dyra att hela julen blir lidandes om jag ska köpa en av honom.
Men men, det är långt kvar till jul.

Rätt vad det var, när jag surfade omkring på bloggar här i morse så snubblade jag över en blogg där Fnulan, författarinnan, berättar om hur hennes familj blivit snuvade på sin så surt ihopsparade drömsemester.
Hur de längtat och sett fram emot att få bo på lyxhotell, bada i vattenland och ha handlikappvänliga områden då fadern i familjen är rullstolsbunden.

När de kom fram till semesterparadiset så är deras hotell inte ens färdigbyggt och det "lyx"hotell som de får i ersättning motsvarar på INGA sett deras behov och drömmar.
Läs om deras, och många fler svenskars mardröm här >>>

Jag blir så otroligt arg när jag läser detta.
Vad är det med stora företag?
Varför tror de hela tiden att de kan lura oss konsumenter?
Det är ju VI som ger dem deras plus i årsredovisningen.
Nej bojkott är det enda rätta just nu tycker jag.

Naturligtvis kommer jag in på vår egna erfarenhet med Ving. >>>
När vi hade bokat flyg med dem som blev en HEL dag försenat så att vi missade anslutningsflyget hem till Gran Canaria.
Precis som nu så tvådde de sina händer och sa att de tar INGET som helst ansvar för anslutande flyg.
Nähe. Nu var det ju som så att det INTE var problem med det anslutande flyget utan DERAS flyg som de behövde ta ansvar för.
Tomt.
Inget.
Inte ens en ursäkt.

Vad har nu detta med mina förälsrars resa?
Jo, de ska flyga med just Ving.
Jag letade raskt upp en likadan resa fast halva priset.
Med ett ANNAT bolag.

Så kan det gå.
Konsumenternas makt.
Det enda verkligt bra verktyg som vi har är att välja ANDRA bolag när något sköter sig dåligt.



/Y

Kommentarer
Postat av: Krönikören

Om vi konsumenter inte säger ifrån när det är dåligt, har vi heller inte rätt att klaga. Men så olika det kan vara - jag har alltid varit nöjd med Ving.



Nå? Dök han upp, Bradpojken?

2011-09-20 @ 22:54:47
URL: http://www.metrobloggen.se/antligenmandag
Postat av: Viktkamp

Man måste våga stå upp för sig, bra gjort att ha bokat om!

2011-09-20 @ 23:09:20
URL: http://viktkamp.webblogg.se/
Postat av: Fnulan

TACK SÅ JÄTTEMYCKET!!!!!! Tackar så klart bland alla dom andra som varit stöttande!



<3<3<3

2011-09-22 @ 18:10:10
URL: http://fnulan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0