Skrivet den: 2011-10-10 Klockan: 12:31:09

Ny vecka, ny måndag, ny måndagslista

Ja ha ja, då har måndagen kört igång här hemma. Fast det känns inte riktigt som en måndag för på onsdag så är det helgdag här. Så då blir det mys igen....och kanske lite undanjobbat i några hörn ;) >>>

Solen har börjat stå så lågt nu på sista tiden, det märks att hösten är på intåg. Den skiner RAKT in där jag sitter vid datorn och värmer på. Kanske måste jag åka iväg till IKEA och införskaffa en mörkläggningsrullgardin hit till datahörnan ;)
Idag visar termometern på 30,9 inne hos mig, 26 utomhus.
Phu!

Alexander är som sagt hemma idag för att riktigt kurera sig efter halsflunsan. >>> Men han verkar återställd och har ätit normalt idag utan att ha klagat på halsont.
Det bådar gott.

Dock innebär det ju att det INTE blev någon morgonrunda för mig utan jag sitter fortfarande här i pyjamas. Ett kanske YPPERLIGT tillfälle att ta tram träningsDVD:erna från Annelie >>> och prova lite. Kanske kan man till och med få låna TV:n från Alexander om man ber riktigt snällt ;)

Ska jag våga mig på en måndagslista denna veckan igen?


- att det är helgdag redan på onsdag igen och då får familjen vara tillsammans och mysa, det som vi är bäst på.
Vad det är för helgdag?
Ingen aning och jag tvivlar starkt på att Älsklingen vet det heller. Det viktigaste är att man är ledig. enligt han ;) Jag håller med ;)

- att Guldklimpen är frisk nu och att det INTE var nån komplikation efter operationen och INTE HELLER halsfluss eller något som krävde antibiotika.

- att bloggen bara växer och växer. Det gör mig så OTROLIGT lycklig att folk vill komma och läsa om mitt trassliga liv. Dock är en nackdel att jag inte hinner svara på allas kommentarer. Men det är tufft att vara poppis ;) Välkomna välkomna!

- att det bara fattas 18 dagar kvar innan mina föräldrar kommer med hela min önskelista. >>>
Ja jag är ju glad över att de kommer också förståss ;)

-att stafettpinnen från Bongoklubben har kommit till mig för första gången. Men vad det är ska jag återkomma om. Det kräver ett eget inlägg och förklaring. Håll ut ;)

- att vi ska köra Real Life i morgon och jag hoppas på att MÅNGA hänger på. Denna gången blir det från troslådan...nej jag bara skämtade. Tänkte ta det först, men så kom jag på andra tankar. Om linneskåpet var svårt att få bilder ifrån, hur skulle det då inte bli från troslådan? Nej nu kör vi från godislådan. Och kom INTE och säg att ni inte har en sån ;)

Vad mer?
Det bara poppar upp saker här. Men nu får vi köra igång här om det ska bli nåt av med måndagen.

/Y

Kommentarer
Postat av: Chiquita

Åh, vad min matte längtar till Canarias och lite värme. Här har vi nu 5 grader...riktigt grinkallt... Bara att hålla sig inne. Skönt att A. mår bättre. Vilken härlig måndagslista du fått ihop. Det är ganska bra att sätta sig ner och faktiskt reflektera över hur himla bra man har det. Det är lätt att bara se skitsakerna speciellt i höstmörkret. Godislåda...hm...jag har aldrig fått ha nån godislåda... å nu när matte satt mig på diet så finns det då absolut ingen godislåda...

2011-10-10 @ 12:46:58
URL: http://eldiariodechiquita.wordpress.com
Postat av: Ann Catrine

Härlig måndagslista!



Hallåååå!?

Imorgon är det väl Spaniens nationaldag!!?

Eller Columbusdagen som den kallas ;-)



Godislåda... hmmmm. först tänkte jag säga nej,

det har jag INTE.

För det har jag inte, om man tänker på just godis.

Jag får använda fantasin och fundera över vad som

kan vara godis just för mig...

Återkommer i ärendet ;-)



Ha en fin dag i värmen!

2011-10-10 @ 12:52:42
URL: http://mormormu.blogg.se/
Postat av: i min lilla lilla värld

hahaha Jo.. Jag har verkligen fått för mig att du bor i USA. Fråga mig inte varför

2011-10-10 @ 13:52:52
URL: http://saratilling.se
Postat av: Fröken M

haha... jag vet inte ?! Medan jag egentligen tycker korv är ganska äckligt så fullkomligt ÄLSKAR viggo det och äter det flera gånger i veeckan, oavsett om jag skojjar till det med den eller ej ?! ;)

Haha... klart även JAG har en godislåda ( även om jag inte gärna erkänner det... )

Kram

2011-10-10 @ 14:10:38
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Åsa

Yes :) en helt vanlig söndag, fast vi brukar inte ändra om och flytta om rum varje helg ;-)

Hur länge har Du bott i Spanien?

Jobbar Du?

2011-10-10 @ 15:00:41
URL: http://mammasgullunge.blogg.se/
Postat av: Znogge

En ledig helgdag mitt i veckan är sällan fel!

2011-10-10 @ 15:03:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Stina

Oj, så varmt ni har det.

Här är det andra grader kan jag säga.:-) Kram Stina

2011-10-10 @ 15:37:58
URL: http://hemmapalandet.blogspot.com
Postat av: Mitha

Varmt och mysigt har ni..ler...men jag klagar inte. Idag är det "varmare" än igår,då gick inte termometern över 10 grader...

Skönt att han är i stort sett frisk igen Alexander.Men vad fasiken har ni för helgdag mitt i veckan? Verkar kanon i alla fall.En extra familjemysdag blir det ju,

Jaha, Real life och godislåda, eftersom jag är en godisgris så har jag såklart ett litet förråd, undrar om jag törs visa det..skrattar....

Det visar sig i morgon,

Kram vännen♥

2011-10-10 @ 16:35:49
URL: http://mithasplace.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Jag brukar ofta vara lite sur över att jag inte har en godislåda. Mina barn har liksom hittat alla gömställen. Men det kanske är tur i oturen ;) fast någon godis-/chipsgömma ska jag väl hitta till imorgon... Kram

2011-10-10 @ 17:37:16
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0