Skrivet den: 2011-10-13 Klockan: 12:44:16

Grattis svärmor Nelida

God Morgon!

Dagen har kört igång här som vanligt, FASTÄN med måndagskänsla.
När det är helgdag så där mitt i veckan, då kommer jag helt ur schemat. Så idag är det måndag för mig och ny vecka. Det var nästan så att jag satte mig ner och började skriva en måndagslista ha ha.
Huvudet på skaft...not.



I dag är det min svärmors födelsedag, så grattis Nelida. Fastän jag VET att hon inte kommer hit för att titta.
1 hon kan inte svenska.
2 hon använder inte datorer.
3 hon står i köket hela dagen och förbereder mat >>> eller flänger omkring i olika matvaruaffärer och handlar.

Senare i eftermiddag, när Älsklingen kommit hem från jobbet, så ska vi dit på lite tårta och kalas.
Köp INGA presenter sa svärmor när hon bjöd in oss. Och det skulle vara så skönt att INTE göra det heller. Skönt med själviskt.
För vad köper man till folk som har ALLTING och inte har några intressen.
Och när plånboken är tom dessutom :(

Men jag vet hur roligt det är att bli uppvaktad på sin födelsedag, trots att man är vuxen. Och hon var ju så gullig och överaskade mig när jag fyllde och var sjuk i sommarstugan. >>>
Så jag har faktiskt tänkt till lite och försökt att skjuta bort min själviskhet.
Älsklingen kan man inte räkna med för han jobbar och har tid på verkstaden med jobblastbilen efteråt, UTANFÖR arbetstid. Så han kommer att komma hem sent och då är det bra om vi alla är färdiga, inklusive presenter, för att gå dit och fira.

Blommor är ju alltid en hit och jag har en blomsteraffär som är RIKTIGT bra. Där kan man köpa en bukett Krysantemum för 2 euro eller ett fång med jätterosor 20 st för 9 euro.
Som hittat.
Men till den blomsteraffären är det ganska långt och det finns ingen buss som riktigt går förbi. Så dit kunde jag inte gå idag.

Men så finns det en ny affär här i kvarteret som har öppnat. Jag har inte varit där och inspekterat men nu så gjorde jag det, när jag ändå var ute på min morgonrunda.
Vilken besvikelse.
För det första så öppnade de inte klockan 9 som det stog på dörren och då jag stog där och väntade.
Jag fick ringa och fråga om de verkligen skulle öppna idag. För med små kvartersbutiker så kan man ju aldrig så noga veta.

Och när jag klev in i butiken så fanns det bara ett sorjligt utbud av blommor där och det kan man väl inte förvänta sig annat i en så liten affär.
MEN allt var halvvisset och på väg att dö.
Så kan man väl inte ha det.
Och priser så man lyfte på ögonbrynena.
Om man nu har en hel butik fylld med halvvissna blommor, då får man väl se till att rea ut allt så man kan köpa nytt.

EN blomma fanns det som var någolunda och den haffade jag. Fast 6,5 euro verkade verkligen lite i överkant för denna. Men nu hade jag inget annat val. Irma och jag var tvugna att gå hem och äta frukost.

Så nu står blomman här, den har fått lite vatten och en fin kruka. Det livade upp den lite.
Så har jag planer på att skriva ut ett fint kort på ungarna och sätta in en ram. Det får bli en present.
Så köper vi lite skvallerblaskor, sånt tycker svärmödrar om.
Och så får Alexander rita en fin teckning.
Det får duga.

Nu ska jag sätta igång och redigera fotona från utgången så att ni får se dem.
Irma sover efter ännu en febrig natt. Men om denna feber är likadan som Alexanders så är detta sista dagen.
Så, bäst att passa på.

/Y

Kommentarer
Postat av: Silla

Jag tycker blomman är JÄTTE fin..

2011-10-13 @ 13:52:48
URL: http://sillas.blogg.se/
Postat av: carina

Grattis till din svärmor!

Hoppas hon får en bra dag :)

Kramen♥

2011-10-13 @ 14:53:20
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: ♥ Carina ♥

Det var väl bra presenter du fick ihop. Det är inte lätt att veta vad man ska ge alla gånger, men du lyckades bra där tycker jag :)

Kram och ha en trevlig kväll!

2011-10-13 @ 15:06:22
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Anonym

Haha...jag har också så himla lätt för att bli dagavill... det händer mig nästan varje vecka ;-) Svärmödrar uppskattar alltid lite blommor. :-) Hoppas ni alla får en fin dag och goood tårta!!

2011-10-13 @ 16:13:37
Postat av: Chiquita

Vad konstigt det där blev... det var min kommentar...

2011-10-13 @ 16:14:14
URL: http://eldiariodechiquita.wordpress.com
Postat av: Husfrun

Å, hon blir säkert glad för det :) Ha ett trevligt firande nu - och grattis svärmor :)

2011-10-13 @ 16:20:50
URL: http://villafreja.blogspot.com
Postat av: Petra

Härlig blomma.

2011-10-13 @ 16:41:03
URL: http://petra-vardagligating.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0