Skrivet den: 2011-11-17 Klockan: 14:47:40

Torsdag from hell

Vad är det för dag idag?
Nej det är ingen vanlig dag.
För det är faktiskt torsdag...
Torsdag from hell...

Det HAR gått troll i detta med våra torsdagar. >>>

Halva dagen har gått och jag har inte hunnit någonting.

Lunchen är inte förberedd.
Ingenting är gjort.
Jag är sönderstressad.

MEN:

- Irma lyckades få tag på toaborsten när jag borstade tänderna på Alexander.

- Alexander lyckades få tag på toapapperspinnen och tappa den i bajsig toalett när jag bytte på Irma.

-Irma har lyckas lära sig att klättra upp i soffan enligt instruktioner från storebror. Dock har hon inte fattat galoppen med att gå ner med rumpan först utan tycker att det är smidigare att gå ner med näsan först.

- Alexander har lyckats knuffa omkull Irma FLERA gånger så hon trillar på öronen och slår sig, mening eller inte mening, vem vet? Stengolv är i alla fall hårt.

- Jag lämnar diskmaskinen obevakad och öppen i typ 2 sekunder medans jag springer iväg för att hjälpa Alexander med något AKUT. Då kommer Irma spatserande med två vassa knivar i handen. Ahhhhh!



- Snoret bara rinner och rinner och pappersnäsdukarna börjar ta slut. Jag kör med snorsugen men då gråts det så mycket att dubbel ranson ny snor bildas.

- Jag har hittat en stycket Batman i toapapperskorgen och ett stycket napp i plaståtervinningen. Vart har mina strumpor tagit vägen?

- Yohanna, yohanna låter det var 5:e sekund, Kommmmmm!

- Time out när jag lagar lunch. Alexander på sitt rum och Irma i spjälsängen med alla sina leksaker. Nu rann bägaren över.

- Nu tog saltet slut också
:( Har köket lagt sig i torsdagsstriden nu?

- Jag fick 30 minuters ostörd matlagning till Spotify ute i köket. Sedan började ungarna gallskrika och var uttråkade på sina ställen. Fick släppa ut dem.

- Irma var glödhet och jag tog tempern, dock ingen feber. Men Irma gallskrek som om jag stuckit henne med kniv. Termometern hatat hon. Alexander dock säjer inget när den tas fram.

- Under de tre minutrar som jag varit iväg och tagit upp ungar och tagit tempen så har tomatsåsen brännit fast i kastrullen. Men vad i hela fri.....

- Lunchen försenad och det kanske gav upphov till sockerfall. Men nu är den i alla fall intagen och BÄGGE ungarna smackade och åt spagetti med grönsakssås med tonfisk, så det stog härliga till. Kanske borde bli försenad med lunchen oftare ;)
Nej det är INTE värt det...

- 16.00 och Pappa har INTE kommit hem från jobbet än. Han började jobba klockan 05:30 i morse :S

- Jag satte mig ner i typ, jag LOVAR, bara tre sekunder. Och då ska Alexander göra sig rolig för Irma och ska hopp upp i soffan. Missbedömer avståndet och kör ansiket med näsan först rakt in i soffkanten. Gråt och tandagnisslan.

- Alexander och jag tar Irma på bar gärning, kastandes sin vattenflaska i kontorspapperskorgen. Det kanske är dags att byta syndabock här hemma och börja leta efter försvunna saker i papperskorgarna.

- SMS från Pappa som säjer att han ÄNTLIGEN är på väg hem: kl. 17.00. Då är han hemma om en timme. För sent för att åka och veckohandla. Det blir badet på en gång. Handlingen får vi ta i morgon tillsammans med alla andra veckohandlings-sugna mataffärs-besökare.

- 17:30 kom svärmor för dagens sjukrapport om ungarna.

- 18:00 Pappa kommer hem och ordningen är återställd. Skjuss med ungarna ner i badet och så middag och nattning. Nu kanske jag kan avsluta blogginlägget som jag påbörjade i morse ;)

Återkommer

/Y

Kommentarer
Postat av: Jessica - En flicka som är stark

Åh låter som en himla jobbig dag. Hoppas det blir bättre imorgon!



Tack för tipset om acarolinas blogg, den var guld värd att hitta! Kram

2011-11-17 @ 15:33:59
URL: http://jessi91.spotlife.se
Postat av: Hanna

Men usch vilken dag du haft! Hoppas verkligen att eftermiddagen och kvällen blir bättre än det där. Skickar några styrkekramar, för hade det där hänt mig hade jag nog bara stått och grinat och då behöver man en kram!

2011-11-17 @ 17:03:39
URL: http://mamzter.wordpress.com
Postat av: Emmy

Kul att du tyckte att det var härlig läsning.. Jo det slutade ju bra. Nu fyra mån senare är all smärta bortglömd och man skulle med lätthet kunna genomgå det hela igen om man visste att det gav en en sån här dyrbar skatt :-)

2011-11-17 @ 19:35:26
URL: http://emmymarie.blogg.se/
Postat av: Lena

Ojojoj säger jag! Vilken dag .....inte kul men kul för mig att läsa om . Minns nästan själv när det var sådana dagar men nu är de 23 och 26år och jag ska avslöja att jag tycker det är betydligt enklare att hantera! Just haft dottern här på myskväll med räkor och en pratstund! Så heja dig det går framåt! Hoppas du får en alldeles jättebra helg när den kommer ! Lena

2011-11-17 @ 20:35:48
Postat av: Veronica, mamma till Nim & mini.

Boken är ju i regel alltid bättre än filmen. Men jag gillade filmen skarpt så jag hoppas du tycker den är bra. Viktigt ämne om inte annat!

Hälsningar Veronica

2011-11-17 @ 20:43:42
URL: http://attblifler.blogg.se/
Postat av: britta bloggar

Nej men fy vilken dag! Stackare!

2011-11-17 @ 20:57:35
URL: http://brittabloggar.se
Postat av: Freja

Oj, vilka flashbacks jag får.... Så där var det när mina ungar var magsjuka, vilket de var i princip jämt... Nä, det var nog bra att det bara blev två och inte fyra som jag ville....

2011-11-17 @ 21:34:05
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Tant Marit

Hahahaha, vet du, det är det som kallas LIVET, och jag är SÅ glad att jag INTE har något liv...

Närå, men vi har det förbaskat bra bara vi två gamlingar, det är otroligt skönt att sonen snart fyller 28 år, tänk vad skönt att slippa allt det du beskriver, hehe...

PS: det går över i 20-års åldern, så du har inte SÅ många år kvar med kaos, hihihi.

2011-11-17 @ 21:37:41
URL: http://tantmarit.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0