Skrivet den: 2011-11-13 Klockan: 12:55:09

Svenska Pappans dag

Svenska Pappans dag idag, det har ni väl inte glömt?

I sånt fall så bara på telefonen och ring direkt. Eller webbkameran, som jag ska försöka med fram på eftermiddagen.
Det går bra hur som haver. Bara Pappa får en puss på sin dag.

Här så firar vi INTE idag.

Det får vara nån måtta på firningar av Pappor, speciellt om man är kanarisk. Då får man tålmodigt vänta på sin tur som kommer....låt se, den 19 mars på Josef-dagen. Eller San José som han heter här, ni vet, han, Marias man, Jesus pappa ;)

Men jag firar min svenska Pappa, Pappa Görgen, som precis lämnat oss och åkt hem med en MASSA väskor.
Hem till kalla Sverige.

Vi saknar dig i massor här, barnnarnen och jag. Ja, Älsklingen saknar dig lite han också ;)

Vad ska man säja om Pappa Görgen?
Han är en klippa.
Han är lugn som en filbunke i alla livets stormar.
Han kan man lita på om det skulle blåsa om öronen på en.

Om jag kunde så skulle jag köpa all världena Anthon Berg-marsipan åt dig och en hel hög med Trav- och Galoppronden. Så att du kunde sitta på toa och läsa och smaska godsaker.
Fast JAG skulle ju förståss välja en annan plats att göra det på ;)

Fast nu kan jag INTE det, men jag hoppas SÅ att du vet vad du betyder för oss och att ett par värmande kalsongen från kinesen kan ersätta den uteblivna marsipanen.

Men OM jag skulle lyckas med bedriften att vinna på Euromiljonen, och nu hoppas jag att du verkligen håller tummarna, som kommer jag personligen att överräcka den bästaste av de bästa AB-marsipanen VARENDA fars dag i resten av mitt liv.

Jag kommer speciellt ihåg en jul då min far lovat sin chef att han skulle komma och tomta för honom och hans släkt. Och vi systrar blev så inspirerade att vi klädde ut oss också och följde med.

Vi pulsade genom meterhög snö, den var ALLTID meterhög på mina barndomars jular, utklädda till Tomten, Tomtemor och Lillnisse.

In i stugan kom inte mer än TRE tomtar, till priset av en, och ni må tro att det blev liv i ungarna när de fick se oss.
Och jag kan lova att vi var SKITBRA.
Dock gick vårt tomte-karriär inte vidare efter detta.
Synd på så fina tomtar ;)

Det är MIN far det, allvar och bus i samma person.

Puss på dig Görgen och många kramar i från ett grått men uppsprickande Las Palmas.

/Din Yohanna

Kommentarer
Postat av: Far

Fadern tackar och bugar för alla underbara ord.

PUSS PUSS

2011-11-13 @ 13:29:32
Postat av: Malin & Prinsessan

Tack för ditt bidrag, hoppas ni blir friska snart!



Vad skoj att läsa att du bor i Las Palmas. GranCan ligger mig varmt om hjärtat och jag har många vänner där nere. Pratade senast igår om när vi ska hälsa på så min Jolie får se allt där nere för första gången :)

2011-11-13 @ 13:38:30
URL: http://lifestyleblogs.se/malin
Postat av: ♥ Carina ♥

Dina fina ord till din far värmde säkert hans hjärta mer än all marsipan i världen :)

Kram

2011-11-13 @ 13:48:13
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: Mia

Låter som världens bästa pappa. En sådan har jag också. :)



Mitt första besök härinne, vad underbart det är att hitta svenskar på vift ute i världen. Så spännande! Hur hamnade du på ön? Kärlek? Det är alltid så skoj att få höra.



Kram

Mia

2011-11-13 @ 16:32:37
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Marie

Klart att jag gillar ditt sätt att skriva, hade tappat bort din blogg så kul att hitta på den igen =d

2011-11-13 @ 17:52:53
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Anonym

va mysigt att du haft din goa pappa hos dej ett tag , kommer de nåt mer snart igen?

Har du plats för dem hos dej eller får de bo på hotell, Må så gott på fArsdag:)

intressant att få reda på om den spanska firandet av farsdag det visste jag inte, kram

2011-11-13 @ 18:51:10
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Linda Olsson

Kul att du är med i min tävling!

Lycka till! :)

Kram

2011-11-13 @ 21:44:29
URL: http://mrslindaolsson.blogg.se/
Postat av: Vuxenmamman

Så fint du skriver om din pappa.

Det där med toa och gottsaker samtidigt lät ju lite spännande ;-).



KRAM

2011-11-13 @ 22:47:55
URL: http://vuxenmamman.wordpress.com
Postat av: Freja

Vilken härlig kärleksförklaring till din pappa!

2011-11-13 @ 23:13:27
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0