Skrivet den: 2011-11-07 Klockan: 12:34:52

Måndagsblues med lista & finne

God Morgon Måndag :( !

Måndagsmornar är de värsta, ja mornar överhuvudtaget är värst. Speciellt om de infaller efter en riktigt trevlig helg som passerat i raketfart.
Då blir det ingen rolig morgon.

Precis när mobilalarmet ringer så kastar jag mig upp ur sängen för att jag inte ska "råka" somna om och ställa till med kaos.
Fast det skulle nog vara ganska svårt att "råka" göra det en morgon som denna då Guldklimpen legat i min säng den senaste halvtimmen och varit sprickfärdig av energi för att få börja dagen.

Men just precis efter att jag kastat mig upp ur sängen, då rasar hela världens olyckor över mig och jag blir deppig som den värsta rödvinstrubadur.
Senare, när jag vaknat och fått upp värmen, ja då är det inga problem. Men just då, de första självande minutrarna i uppvaknandets ögonblick, ja då är jag RIKTIGT deppig.

-Åh vad hemskt med måndag.
-Åh vad helgen gick fort.
-Åh vad långt det är till nästa helg.
-Åh mina föräldrar ska snart åka hem.
-Åh vad vi inte hann allt som vi ville på den romantiska hotellnatten.
-Åh vad Irma sov dåligt i natt.
-Åh jag är nog lite rödvins-bakis fortfarande idag.
-ÅH, ÅH, ÅH hela världen är emot mig idag...

och

ÅH!!!!! jag har en GIGANTISK finne i pannan a´la tonåring som hela världen kommer se, peka och hånflina åt. Tar detta med finnar aldrig slut?
Varför kallas det tonårsfinnar när de inte slutar efter tonåren?

Jag får nog ta och skriva en måndagslista a´la jennyn igen så jag kommer på humör:


- att måndagsmorgonen är avklarad :)

- att vi kom iväg på den där romantiska hotellnatten som vi tänkt så länge på. Trots att Älsklingen var sjuk och att det blev bestämt i sista sekunden. >>>

- att jag fick riva runt lite ifred här hemma igår när morföräldrarna tog barnen till parken en sväng på eftermiddagen.

- att mina föräldrar är här och vi har det så trevligt. Dock bara 4 dagar till.

- att jag fått en massa fina nya saker. >>>

- att vi hade en UNDERBAR lördag uppe i bergen hos Älsklingens morbror med fru. Mina föräldrar var helt lyriska efteråt. Bilder kommer.

- att jag inte hade gått upp någonting i vikt i fredags. >>> Trots att vi njutit av god mat och fika hela veckan.

- att det är dags för REAL LIFE igen i morgon. Har funderat och funderat och tycker vi ska ta en kik på alla pysselhörnor som finns eller inte finns runt om i stugorna. Är du en pysselmajja?

Skit också, jag är fortfarande deppig. Och kliar det inte lite i halsen. Och är jag inte lite kall om händer och fötter.
Detta luktar förkylning.
Bäst att jag går och tar mig en mandarin nu då, och skrämmer baciluskerna på flykten.


/Y

PS Stegningen från i helgen blev inga supersiffror, speciellt inte söndagen då jag varken var ute och gick på morgonen eller på kvällen. Här har ni dem i alla fall. DS

LÖRDAG:


Glömde nollställa mätaren och fick skyhögasiffror som jag blev överlycklig över. TILLS jag kom på att det var nog troligare att jag glömt att nollställa än att jag gått en hel dags steg på en timme.
Men det var morgonrunda och sedan kalas uppe i bergen med trädgårdsinspektion och bilkörning. Dock promenerade vi lite på kvällen när vi skulle ut och äta romanisk middag jag och Älsklingen.


SÖNDAG:


En riktig innesittardag.
Vi gick och köpte färdigmat. Det var det enda som jag gjorde denna söndag. Annars så var jag bara hemma och plockade.

Kommentarer
Postat av: ♥ Carina ♥

Det är inte roligt att vara Måndag! Illa omtyckt av många ;)

Men du, i morgon är en ny dag ;)

Kram kram

2011-11-07 @ 12:53:26
URL: http://cinacarina.blogspot.com
Postat av: carina

Visst kan Måndag vara en jobbig dag. Men just denna dag är bra för min del, jag är ledig :)

Kramen♥ må gott

2011-11-07 @ 15:32:50
URL: http://Izors-blogg.blogspot.com
Postat av: Marie-Louise

Ja måndag kan verkligen få en att känna sig lite låg...

Jag får också finnar när jag stressar, är olycklig eller PMS-ig :( och alltid på de mest jobbiga ställen, som mitt i pannan eller mitt på näsan. Jag har faktiskt en just nu, precis bredvid näsan (som jag tycker syns jättemycket). Kram vännen

2011-11-07 @ 16:45:29
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Anonym

Måndagar kan vara riktigt tråkiga. Speciellt på hösten tycker jag. Smart med positiv måndagslista!

Hoppas du har hunnit bli på bättre humör nu!

2011-11-07 @ 19:43:31
Postat av: Ansibecki

Ojdå, det var jag som kommenterade här ovanför. Mina uppgifter föll visst bort...

2011-11-07 @ 19:44:26
URL: http://www.ansibecki.blogspot.com
Postat av: Mita

Måndagar är väl så där,beror lite på vad man ska göra,och hur helgen har varit. Pysselhörna,haha..det har jag verkligen ingen. Totalt pysselbefriad om jag inte skärper till mig,förr höll man på med både stickning och virkning och bytte beskrivningar med varandra på jobbet,jisses...

Kramen på dig

2011-11-07 @ 22:47:11
URL: http://mithasplace.wordpress.com
Postat av: Britta Bloggar

Vilken fin måndagslista! Hoppas du får en toppenvecka!

2011-11-08 @ 11:35:26
URL: http://brittabloggar.se
Postat av: AnnaPanna

Vad gör en Finne liksom!!? Det trista är att dom allt som oftast lyckas poppa upp NÄR MAN INTE VILL DET!!



På med alla medel du har ba!! KRamis

2011-11-10 @ 13:37:24
URL: http://annapannis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0