Skrivet den: 2011-05-23 Klockan: 12:53:41

Yyiiiiihaaaa!

Det är inte sant!
Det är helt OTROLIGT!
Jag kan knapt tro det och ännu mindre vågar jag skriva det ...

MEN

....Irma sov HELA natten i natt utan att vakna en endaste gång!!!!

YYyyyeeehaaaa!

Vi kom hem klockan 21:30 igår från sommarstugan (efter en underbar sol- & badhelg). Ungarna somnade förståss i bilen men Irma vaknade så fort som bilen stannade.
Typiskt ungar...

Men jag behövde bara bära upp henne, ge henne en flaska välling och stoppa ner henne i sin säng, så somnade hon om och sov ända tills det var dags att gå till skolan i morse.
KLOCKAN 8.

Jag är så glad.
Kan inte säja att jag känner mig så speciellt mycket piggare. Jag har väl endel att ta igen nu efter 10 månader. Men det är en stor milstolpe som vi nått och jag känner att jag kan se med förhoppningsfulla ögon på framtiden.

Tänk att det skulle vara så svårt och ändå så lätt på en gång.
Och VARFÖR väntade jag så länge innan jag provade att ge henne en chans att lära sig somna själv?????
VARFÖR???

Nu ska jag väl inte ropa hej.....men vi får se hur det går.

Har god lust att öppna cavan (spansk champagne) som jag har här hemma. Som tur är, är den varm och skulle inte alls smaka gott. Annars så skulle Älsklingen ha hittat mig här hemma fnissig av bubblor upp över öronen.

Nu ska här sovas gott i denna familj.
Det har JAG bestämt.
Så det så.

Tror banne mig att jag ska våga mig på en måndagslista a´la Jennyn för att fira.
Här kommer den.

Idag måndag är jag otroligt glad för att:
♥ Irma sov HELA natten i natt och det verkar som att TASS-metoden går som den ska.
♥ Vi har haft en UNDERBAR sol- och badhelg i Puerto Rico och nu är jag härligt smärtsamt röd över hela kroppen IGEN.
♥ Det är BARA 9 dagar kvar tills det är dags att åka till Sverige på semester.
♥ I fredags hade jag gått ner YTTERLIGARE ½ kilo och jag fortsätter med min "fett-sanering". Verkar ha fått in rutinerna nu och får skörda frukten.
♥ Fick med mig TVÅ påsar med flickkläder av grannen i Puerto Rico. De är från hennes dotter som vuxit ur dem och nu behöver en ny ägarinna. Allt är superfint. Visar upp det i ett annat inlägg.

Ja, en synnerligen bra start på veckan.
Jag ser fram emot att få uppleva den.

/Y

Kommentarer
Postat av: Morsan

Ja här hemma får man vara glad om man får upp ungdomarna innan 12 på dagen och har de somnat innan 2 på natten, ja, då är det bra. :/



Önskar dig en fin kväll!

2011-05-23 @ 20:14:45
URL: http://envaningupp.blogspot.com
Postat av: Louice

Vad skönt att hon sov hela natten, inte alls fel! Det var en speciell känsla när dem gjorde det första gången.

Vad mysigt med en sol- och badhelg, låter inte alls tokigt. Vill oxå till solen! =)



Önskar dig en fortsatt trevlig kväll och en skön vecka.

Kramar

2011-05-23 @ 20:14:50
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Marie-Louise

Vad skönt att ni fick sova hela natten, vilket enormt framsteg :)

Och grattis till viktminskningen. Du är så duktig. Kram

2011-05-24 @ 10:01:22
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: mammakero

Oj jag kommer väl ihåg den första natten som jag fick sova hela natten! Lyckan var stor, men kroppen krävde flera nätter på raken innan jag var ikapp sömnmässigt...

En smakstart av veckan!

Syskonkärlek kräver tid att läsa. Eftersom jag bara har ett barn som bor hemma och hon är 15 år, så har jag hur mycket tid i världen! (Dessutom brutit foten...)

2011-05-24 @ 11:01:57
URL: http://mammakero.blogg.se/
Postat av: Helene

Härlig lista med många positiva saker = ))

Var ska du i Sverige ??

Var har du bott innan du flytta ??

Svara bara om du vill...

Ha en bra dag.

Kram Helene.

2011-05-24 @ 13:04:16
URL: http://helenesdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0