Skrivet den: 2011-03-08 Klockan: 00:24:36

Vecka med fullt ös

Förra veckan var ju som sagt fullt ös och det blev inte mycket tid hemma för undanplock, vilket resulterade i ett upp-och-nervänt hem.
Eftersom helgen sedan inte blev den hemmapysselhelg som jag tänkt mig så har vi fortfarande ett upp- och nervänt hem.
Hmmmm, fast undrar om det brukar vara rättvänt igentligen.....

Ibland gör vi sådär.
Tar en vecka och utför en massa ärenden hit och dit. Får allt överstökat som bara ligget och pockar på att bli gjort. Och eftersom allt tar så lång tid att få gjort här nere och vi har så få timmar på dygnet att göra det på så brukar det gå åt en massa tid. Tid som tas från allt det andra som man måste hinna med. Som då hamnar på efterkälken.
Därför har det varit lite sporadiskt här på bloggen.
Och ÄNNU mer sporadiskt i diskhon och tvättmaskinen hemma.


Vi fick äntligen tag i en ny bilstol åt Alexander - titta så det ser ut med den gamla. Huvudet högre än kanten på stolen, så får det ju inte se ut...

Men i morgon är det helgdag här. Ungarna är lediga från skolan hela denna veckan. Och i morgon har vi sagt att vi ska banne oss inte gå utanför dörren. Utan bara vara hemma och plocka undan. Förutom då en sväng upp på stan för att betala en P-bot som landade på bilrutan i kväll när vi var på karnevalen.

Veckan som var i korthet:
Måndag: Då åkte vi till IKEA och handlade, framför allt en lampa till balkongen som ska bli en klädkammare så att vi ska kunna arbeta där även efter att det blivit mörkt. Men som brukligt är så kommer man ju inte ifrån IKEA med bara EN vara och utan att ha spenderat FLERA timmar där. Så där gick den dagen. Vi fick ju förståss avsluta med den obligatoriska varmkorven, som INTE kostar 5 kronor här utan det dubbla.

Tisdag: Åkte vi till ett köpcentrum en bit utanför Las Palmas för att kolla in en maskeradkostym till Alexander inför Karnevalen. Vi skulle igentligen till en annan affär och kolla in en ny bilstol åt samme herre men eftersom det ligger en bra maskerad-affär intill så försökte vi slå två flugor. Nu gick inte det för den kostymen som vi ville ha (Sportacus i Lazy town - har ni den hemma, TV serie för barn?) hade de inte. Så vi fick åka vidare och leta. Men inte denna dagen. För den var redan till ända efter att vi valt bilstol och ätit middag på MC:D.

Onsdagen: Vi fick åka vidare till ett annat köpcentrum och en annan kostymaffär, nämligen Toys Rús, för att leta den optimala kostymen. Men där berättade de att de tagit in 10 kostymen och att de sålt slut redan innan lunchtid. Några fler var inte planerade att komma in. Jaha ja, det var bara att tänka om. Alex valde då en brandmankostym och den var rätt bra ändå. Fast det blir ju inte riktigt så bra som det man har tänkt sig när man måste tänka om och bestämma något annat. Nästa år kanske jag kan vara en pysslig mamma och börja sy en egen kostym sisådär ett ½-år i förväg.
Hahhhahhahah, det är ju knappt att jag tror det själv men man kan ju alltid hoppas.

Torsdagen: Då är det veckohandling, och normalt sett så åker O själv med svärmor och en lista från mig. Jag är hemma med barnen och försöker klara av middag, duschning och läggning själv. Denna dagen skulle även en sjömanskostym sys. Det gick ganska bra och jag hann färdigt innan 12-slaget.

Fredag: Då var det karnevalståg med Alexanders skola. Men det förtjänar ett eget inlägg så det återkommer jag om. Och resten av dagen blev en hemsk dag som avslutades med att bankomaten (som naturligtvis inte är en bankomat, för det finns ju inte här, men ni förstår vad jag menar) åt upp mina hyrespengar som jag skulle sätta in. Typiskt nog så gick den sönder, precis när jag kört in pengarna i insättningsluckan. Meddelandet om att transaktionen kan inte genomföras pga tekniskt fel, kom upp på skärmen men inga pengar återlämnades. De är smarta de rackarns apparaterna. Så blev det ju en massa strul med detta och oro hela helgen för att pengarna skulle vara försvunna. Det hjälpte ju inte riktigt till för att slappna av och återhämta sig.

Det var den veckan den i korta ordalag. Hela tiden var vi förkylda som bara den jag, Alexander och stackars Irma. Snor, snorpapper och nässpray. Det var vad vi höll på med. Den ende som var frisk var Pappa som var ute och jobbade. Jag börjar att misstänka att det är något med lägenheten. 6 veckors förkylning, öroninflammation, halsfluss och halsont, och jag ser ingen bättring än, DET är inte normalt.

Imorgon återkommer jag med älsklingsmatrosen som var på karnevalståg. SÅ söt!

God natt!
/Y

Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Vilken hektisk vecka ni haft! Här hemma hinns inte heller blogg och dator med så mycket som man hoppas ... dagarna rullar på ganska bra ändå när man har två små att ta hand om ;)



Ser fram emot att läsa inlägget om karnevalen. :)

Kram på er!

2011-03-08 @ 07:30:57
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Sofia

Oj, vilket fullbokat schema. Kul med karnevalståg! :)



Ha en alldeles underbar och solig tisdag!

Kram Sofia

2011-03-08 @ 12:46:27
URL: http://www.hildashem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0