Skrivet den: 2011-03-21 Klockan: 11:31:11

Real life: Vår-fönster - sammanställningen

Fredagens "real-life"-utmaning handlade ju om vårfönstrena och om solen som skiner så fint och visar upp hur bedrövliga fönstrena ser ut.
Men nu vet jag att ni har väntat och längtat så länge efter solen. Så många håller nog med mig om att det gör inget att fönstrena är smutsiga om bara solen fortsätter att skina.
Tid kommer att tvätta dem också.



De modiga att hänga på utmaningen var:

Sweetmama >>>
som visar, förutom om sina fönster, även håriga gardiner och fuskorkideér.
"Hmmmm.... ja efter några veckor med ryggpaj så har ju städningen helt klart halkat efter här hemma." Berättar hon.
Men det är så skönt att höra att du är bättre i ryggen. Ta´t lugnt med fönstertvättningen dock.

Viktkamp >>>
berättar att: "vi tvättade fönstrena för två helger sedan och satte upp nya fina vårgardiner =)"
Det är till att vara ute i god tid hör jag. Något som jag aldrig lyckats med.

Ama de casa (hemmafru) >>>
är nöjd med sina fönster som inte ger så mycket arbete: "Fast jag är nöjd, har mycket färre och mer lättvättade fönster här. I Sverige bodde vi ett gammalt hus från 1938 med USLA och krångliga fönster. Här har fönstren bara en in- och en utsida och är från 2002 när huset byggdes."
Fast så regnar det inte lika mycket här i Spanien som hemma i Sverige, eller hur?

Marie >>>
berättar att hon hatar att tvätta fönster, roligare kan man ha och vem som brukar göra det hemma hos henne: "Min styvfar är däremot urduktig på det och brukar göra det när han är på besök mest för att han är rastlös här på "landet"."
Jaá Marie, roligare kan man verkligen ha det. Sitta här vid datorn tex, med en kopp the och läsa bloggar :)

Tack för medverkan. Det är alltid lika roligt att se hur det ser ut i verkliga livet.
På fredag kör vi igen. Men med annat tema.

Hej hopp!
/Y

Kommentarer
Postat av: Josefin -Happy Days-

Jasså är det samma hyvel, kul! Den är från min svärmor, men jag skulle gissa på att den inte var så gammal utan kanske 40 år... Men man vet ju aldrig... ;-)



Kramar, fin vecka önskar jag dig!

2011-03-21 @ 12:25:21
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Susan

Hej hej på dig och tusen tack för titten=) Kul när nya ansikten kikar förbi=)



Hoppas att du har haft en bra dag?



2011-03-21 @ 18:04:16
URL: http://gullix.blogg.se/
Postat av: Josefin -Happy Days-

Vore det inte härligt med lördag varje dag!? Men då skulle man nog inte uppskatta dem lika mkt efter vardagen iof... ;-)



Tack sötnos! Ja det var tur jag inte börjat med frukost än för då hade jag satt i halsen när jag såg mig på första sidan. Himla roligt!



Kram o trevlig kväll!

2011-03-21 @ 20:23:13
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Annelie

Sorry att jag inte har lagt ut något ännu... nu är det gjort men inser att jag är sent ute...Men jag får ta igen det nästa gång...fast jag är nog inte hemma då så då får jag försöka senare... Åker till London i morgon och kommer hem på söndag...



Jag såg också den där vackra månen i lördags, det är något särskilt med månen. Våren har i alla fall kommit hit till Stockholm känns det som :-)

2011-03-23 @ 08:18:33
URL: http://blogg.aftonbladet.se/ettfotoomdan
Postat av: Ama de casa

Nej, det har du rätt i också. Det regnar inte så mycket här. Jag minns med fasa på våren när björkarna hade släppt sitt gula pollen och sen kom regnet. Gulrandiga fönster är INTE snyggt!

:-)

2011-03-23 @ 16:12:27
URL: http://amacasa.wordpress.com/
Postat av: Ruth i Virginia

Tänk om man kunde uppfinna en automatisk fönster-tvättare! Man skulle bli billionär i en blink.



2011-03-23 @ 17:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0