Skrivet den: 2011-06-04 Klockan: 23:36:54

Sverigesemester dag 4, mer underbart väder

Lördag:
Vi hörde på nyheterna att det skulle vara fint väder även idag och så var även fallet när vi gick upp. Men att det skulle komma kyligare väder på söndag och även lite regn någon dag senare.

Så när solen sken från en klarblå himmel så passade vi på att njuta: morgonrundan. Som fick sin lösning tillfälligt idag. Alexander hade feber, för lite för att oroa sig men förmycket för att släpa iväg honom på en långprommenad. Så Älsklingen fick vara hemma och se på Disneydags med Alexander. Och vi andra tog rundan som vanligt. Irma snusade och sov i vagnen efter ett tag.

Vi har haft ett par jobbiga nätter sedan vi kom hit och jag vet inte varför. Irma sover dåligt igen. Hon vaknar på nätterna och är jätteledsen. Eller inte ledsen, mer asförbannad för att jag inte tar upp henne ur sängen. Skriker och är arg. Så klart så väcker hon Alexander som sover i vår säng i samma rum.

Efter flera uppvaknade så blir ju såklart Alexander klarvaken med. Och jag vet inte vad som är felet. Jag försöker med metoden >>> men den fungerar inte så bra här. Tillslut i natt så gav jag henne paracetamol och då kom hon till ro. Kanske att hon hade ont någonstans....jag vet inte.

Men Alexander kissade i sängen klockan 4 och klockan 5 så började solen skina in genom fönstrena och det var dagsljust. Jag har verkligen vant mig av med dessa ljusa nätter. Tycker att det är jättesvårt.
I natt ska jag hänga upp något mörkt i fönstrena så får vi se om det hjälper.
Och klockan 6 var det en asjobbig fluga i rummet som bara bråkade.
Jääääsp....

Ett annat problem som vi har med Irma just nu är att hon inte vill äta svensk barnmat, hon vägrar.
Jag hade med mitt ett par av mina burkar på resan och två tills vi kom fram, men de räcker ju inte i evighet.
Vad ska man göra?
Jag har provat att mixa barnamaten till mos, inte!
Jag har provat att lägga till potatis i maten och mixa så att det ska bli riktigt mjukt och smaklöst som hennes burkmat, inte!
Jag har provat att blanda maten med banan och det gick bättre.

 För jag har väl berättat att Irma vägrar äta hemmagjord mat? Hon vill bara ha burkmat. Och nu alltså bara spansk burkmat som smakar INGENTING eller mjöl.
Och hur ska det gå när morgongröten tar slut?
Eller nattvällingen?
Tänk om hon inte vill ha svensk gröt eller välling.....

Med Alexander har det ALDRIG (peppar peppar) varit något problem med att resa. Han har anpassat sig till det mesta. Men Irma är HELT annorlunda.
Idag provade jag dock att göra ett hemmagjort recept som jag vet HAR gått hem tidigare; potatis, squash och kokt skinka. Och det gick bra idag. Annars så har jag varit fullt beredd på att få blanda all mat med banan.
Har ni haft några problem med att resa?

Dagen avslutades md att vi packade picnickorgen och åkte bort till närmaste sjö där min lilla lillasyster var ledare på ett scoutläget nu i helgen. Jag var också scout i mina unga dagar och har varit på just detta läget varje år i många år. Men på något sätt så kom jag bort ifrån det.
Sorgligt för det är ett härligt liv och det var kul att träffa alla gamla kändisar igen.
Tänk vad åren går....



Nu ska jag gå och lägga mig och utanför fönstret ser jag att det börjat att blåsa ordentligt. Det är väl det sämre vädret som kommer.
Hå hå ja ja det ska man väl också uppleva antar jag.

Nu hoppas jag på en bättre natt än den förra, men det har inte börjat bra....

God natt!
/Y

Kommentarer
Postat av: Marie-Louise

Måste läsa ikapp imorgon. Ni ser ut att ha det underbart iaf. Kram vännen

2011-06-04 @ 23:47:15
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0