Skrivet den: 2011-07-03 Klockan: 13:00:00

Semesterbakfylla med städ och film

Gårdagen (lördag) var lugn och skön. Precis som det ska vara när man återhämtar sig efter en semester.
Sånt är ju jobbigt.
Att åka på semester menar jag ;)



Jag kom inte ur pyjamasen på hela dagen. Och inte Irma heller. Killarna var mer ordentliga och fick på sig åtmindstånde en tröja.
Men det gjorde ingenting. För vi träffade ingen, förutom kinesen som kom med hämtmat, som vi kom ihåg att beställa INNAN de stängde för eftermiddags-siestan.

Jag städade hela lägenheten, damsög och torkade de extremt kackerlacks-spray-kladdiga golven. Så fick det vara nog för den dagen.

Satt lite vid datorn och den fungerade efter en månads stillastående. Sånt är man alltid tacksam över. Det är inte självklart att datorer fortsätter att fungera. Mina föräldrars fick sig en knäpp precis när vi skulle åka hem och gick sönder. Ingen vet vad som hände och ingen vet vad som gick sönder. Helt plötsligt stängde den av sig och när vi satte på den igen så var den konstig.
Den är på dator-sjukhuset nu och vi väntar på att för höra vad som hände med den.
Javisst! Inte alltid så självklart att de fungerar...

Dagen avslutade vi med att hyra en film från kabel-kanal-boxen för HELA familjen.
Det var filmen Dumma mig, eller Despicable me som den heter i original, eller Gru Mi villano favorito som den heter på spanska.



Härlig film som passar för hela familjen. Vi fick oss ett par rejäla skratt, ALLIHOPA. Alexander gillade den, Irma satt som klistrad och pekade så fort hon fick se de små flickorna och jag och Octavio fnissade härligt åt ett par saker för vuxna. Jag älskar sådana filmer som passar för alla åldrar.

Så här breskriver man filmen:
"Mitt i en välmående villaförort, fylld av rosenträdgårdar omgivna av vita staket, står ett hus som skiljer sig från mängden – en svart villa med en död gräsmatta. Vad grannarna inte vet är att dolt under detta hem ligger ett hemligt gömställe. Tillsammans med en hel armé av hantlangare, “minionerna”, finner vi skurken Gru mitt i hans planering av den största kupp världen någonsin skådat. Han ska stjäla månen..."

Läs mer om filmen på film.nu >>>

Filmen får 5 av 5 från mig innom kategorin barnfilm. Jag tror vi ska ta och titta på den en gång till idag för hyran räcker i 24 timmar. Men först ska vi åka och tvätta bilen nu när Irma vaknar efter morgonluren. Man ser knappt ut genom fönstrena och innuti ska vi inte tala om....snuskigt!

Ha en trevlig söndag. I morgon börjar allvaret igen ;)

/Y

Kommentarer
Postat av: ♥ En pojkmammas vardag ♥

Ja, konstigt nog är man väldigt sällan utvilad efter att man kommit hem från semester. För är det inte då man ska vila upp sig och sånt där?? ;)



Tore tackar för gratulationen. Och jag är också en som inte fattar vart tiden tar vägen ...



Kram

2011-07-03 @ 18:59:14
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Marie-Louise

Ja den filmen är faktiskt riktigt bra. Vi såg den hela familjen vi oxå och vi gillade del allihopa. Då är ändå mina barn stora :) Men vad vi skrattade.

Vad skönt att skrota runt så där dagen efter hemkomst, det behöver man.

Tack än en gång för smakpåsen, det var så mycket gott i den :) Kram

2011-07-04 @ 10:42:16
URL: http://madredetres.blogg.se/
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

åh, despicable me ääär så rolig :D Haha, tur jag jobbar med kidz så jag får se den om och om och om igen.

2011-07-07 @ 10:50:57
URL: http://emmasays.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0