Skrivet den: 2011-07-19 Klockan: 11:57:44

Här går det undan

Jagar nylärd krypbebis runt lägenheten, står det på min facebookuppdatering idag.
Första olyckan skedd efter 5 minuter, följer därefter. Omkullfallen stol över nylärd krypbebis som vill lära sig att stå.



Ja här går det undan vill jag lova.
Tänk om man fortsatte att lära sig nya saker med samma hastihet, när man var vuxen, som man gör när man är bebis.
Ja då skulle det inte finnas några mammor med amningkomor...

Irma har på en vecka gått från tandlös till att ha två tänder.
Från att vara en sittande bebis till att krypa omkring och ställa sig upp mot saker.
Från att vara en bebis som sover två gånger om dagen till att kanppt vilja sova någon gång.

Om man har lärt sig att sitta upp så kan man ju inte ligga ner. Till och med på nätterna när hon sover så sätter hon sig upp om hon råkar vakna till.
ÄN har hon inte lärt sig att LÄGGA sig ner. I alla fall har jag inte sett det. Man får snällt gå upp och lägga ner henne igen.

För att få henne att sova, åtmindstånde en gång på eftermiddagen, så får man sitta och trycka ner henne i sängen. Annars så sätter hon sig upp med ögonlock som far igen av trötthet.

Ja, rutinerna har ändrats drastiskt här den senaste veckan.
Men jag slipper i alla fall att diska.
Fast nu när jag VILL diska så finns det minsann INGEN smutsig disk.
Skinande rent på diskbänken.
Och resultatet, tills vidare, klanderfritt.

/Y















Kommentarer
Postat av: Åsa

Kanske inte så konstigt då, att hon sovit dåligt det sista, när det händer så mkt i utveckling!

2011-07-19 @ 12:46:14
URL: http://asassecondtime.blogspot.com/
Postat av: Marie

Här händer det grejer hör jag det =D



Hoppas att allt är bra =D

2011-07-19 @ 20:13:16
URL: http://myflowergirl.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Oj vad det händer mycket hos dig :) Här har jag vart bloggslö i några dagar och så händer det massor hos dig under tiden. Härligt att hon kryper :) Kram

2011-07-19 @ 21:20:57
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0