Skrivet den: 2011-01-04 Klockan: 12:48:37

4 januari 2011 Mera klappar

Igår var vi ute och köpte de sista klapparna. Det blev en paniktur eftersom de klappar vi hade tänkt att köpa inte gick att få tag på. Så det blev att rusa runt med alla andra 1000 människor på jakt efter något som man är någorlunda nöjd med att ge bort. Det är ett slöseri med tid och pengar när det blir så. Man vill ju ge bort något genomtänkt och bra om det skas ges bort något.
Men vi blev i alla fall ganska nöjda med resultatet.

Mitt i all rush så satte jag mig ner och tittade på oss, på min familj och visste inte om jag skulle skatta och gråta. Det var ett riktigt kaos där ett tag.
Hur blev det så här?
Jag brukade vara riktigt organiserad och skötsam och nu är allt bara huller om buller... ha ha.

I affären luktade vi på parfymerna. Alexander ville naturligtvis lukta han också och sprayade sig i ögonen.
I kassan när vi skulle betala så fick Irma panikhunger och började gasta.
Alexander skulle ha tuggummi. Varför ställer de allt godis och tuggummi i kassorna, i barnhöjd? Det är ojuste spel tycker jag. Han började ryta av ilska för att han inte fick.
Jag fick rusa ut ur affären med bägge ungarna för att O skulle kunna betala.
Satt ner på en bänk och fiskade fram bröstet, här får man inte vara blyg när det är bråttom.
A började klättra på en såndär djurkarrusell som man stoppar i en peng i så får man rida i typ 3 sekunder. Kravlade på golvet och lyssnade inte på mig som sa att det var smuttsigt där.
A slog i huvudet i karrusellen, började gråta, snoren började rinna, jag satt och ammade och kunde inte göra någonting. O kom stressande med kassarna och försökte böka in dem i barnvagnen.
A behövde gå på toa helt plötsligt.
Tills slut fick vi gå på Mc:D som vanligt för att blidka barn-gudarna och så var lugnet återställt.

Jag hatar kaos. Jag är en lugn och sansad person. Jag behöver struktur och rutiner.
Hur blev vi så här?


Mina änglar, som gjort mitt organiserade liv till ett kaos :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0