Skrivet den: 2011-01-29 Klockan: 12:20:38

29 januari 2011 God Lördagsmorgon

Det regnar här i Las Palmas idag och ska visst forsätta så över alla öarna hela helgen. Det blir väl katastrof för här är man ju inte van vid mycket vatten.
Mycket och mycket. Det kommer ju inte SÅ mycket. Regn säjer man här. Men jag som är lite mer regn-van skulle nog kalla det dugg.
Det duggar på här och himlen är grå.

Vi har precis ätit frukost i tända ljus sken. Tänk vad tända ljus ger mysig stämning trots allt. Och vad trist det måste vara att inte vara van vid det. Som O. Han tycker det är jättekonstigt varenda gång jag tänder ljus. Han tycker att det känns som i kyrkan då. Typ att tända ljus, det gör man bara i kyrkan.
Synd om honom, men jag ska vänja honom...


Efter frukosten i tända ljus sken, gör killarna helgens
läxor. Irma vill också vara med och måla. Nu är det dags
att klä på oss och ge oss ut på stan.

Vi ska ut på stan idag och byta lite presenter från dopet och om vi hinner titta på en ny dator. Vi är fortfarande dunderförkylda här men jag har längtat och väntat så länge nu efter en ny dator. Och sparat pengar och önskat mig pengar i julkapp. Nu ska vi äntligen åka och titta. Vi får se om det finns nån bra...

Sedan blir det lunch hos svärisarna. Jag får väl återkomma i eftermiddag och berätta.

Jag måste ju berätta om "real-life"-utmaningen också, som en del hängde på.
Jättekul!
Nästa vecka tycker jag vi kör igen, de som vågar. Kanske på ett tema.
Men jag återkommer alltså.

God lördagsfortsättning!
/Yohanna

Kommentarer
Postat av: Katja

sv: Tack för kommentaren. Ledsen? Verkar jag ledsen? Hmmm....Det är jag inte, inte som jag uppfattar det. Jag mår bra :)

Kram

2011-01-29 @ 22:17:51
URL: http://isnusmumrikens.blogg.se/
Postat av: Hemmakatten

Hoppas du får tag på en dator som passar dig. Visst är det så att det alltid finns saker att ta tag i i hemmet men som av någon anledning aldrig blir klart. Ha en fin söndag!

2011-01-30 @ 13:12:21
URL: http://hemmakatten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0