Skrivet den: 2011-01-27 Klockan: 11:10:33

27 januari 2011 Längsta veckan ever...

....känns det som. Eftersom jag varit förkyld och inte kunnat/velat gjort någonting. Är det verkligen bara torsdag?

Popp!
Champagne, idag firar vi.
Irma sov 5 timmar på raken.
Hipp hipp hurra!
Från 22 till 03.
Sedan var hon i och för sig vaken i 1½ timme mitt i blanka midnatten. Men så somnade hon om till klockan 7. Vilket i och för sig var bra för då vaknade hon först och inte Alexander. Så då väckte vi honom, lugnt och försiktigt med våra små ljud. Och han kom upptassande av sig själv när han mornat klart sig. Så vi fick en bra morgon.


Har vi denna att tacka för hjälpen? Vågar knappt tänka tanken...kan det vara ett mirakel?


Förutom att det skulle sjungas vid matbordet. Den kampen har vi alltid.
Vad gör man?
Man kan ju inte ta bort frukosten och skicka honom till skolan utan frukost.
Jag kan ju inte hota mer för det finns ju inget hot som jag skulle kunna sätta i verket där på morgonkvisten. Och då tjänar det ju inget till att hota.
Be snällt, funkar inte.
Suck!

Och varför får man inte lägga handen i smöret på smörgåsen...?
Ingen bra förklaring där. Bara för att man inte gör så fungerar INTE!

Ja, jag vet. Det är en massa barnsvammel nu. Jämt skriver jag om barnen på bloggen. Jag vet. Men det finns liksom inget annat i mitt liv just nu. Jag är hjärntvättad. Jag är instängd i en bubbla med bara barn, barn och barn. Och så snor ja, nu också. Förkyld och barn, det är jag det. Skitrolig person.

Jag behöver komma på galej!
Jag behöver skvallra.
Jag behöver sminka mig och sätta på mig fina kläder (fast då måste jag ju bli smal/-are först för att få på mig dom).
Jag behöver få tänka på något annat.

Tänk på något annat Yohanna, skriv om något kul.......?.......nope......inget.......suck!

Vi höres!
/Y

Kommentarer
Postat av: yaiza aho

hej igen, va bara tvungen o skriva hur ja gjorde med min dotter med fingrar i mackan, tog henne en dag när hon va som kladdigast om händerna, tog fram en spegel o bad henne trycka så hårt hon kunde handen mot spegeln, självklart blir det juh finger och handavtryck då, vi satte oss ner och kollade med förstoringsglas och jag förklarade olika bakterier och vilka sorters smuts som satt där, efter en timmes samtal om smutsiga händer och vad hon hadde rört under dagen och som satt på händerna så otroligt nog funkade det, visst man fick påminna henne några gånger om spegeln och fick till svar "mamma jag veeeet, hadde bara glömt bort det en liiiiten stund" två flugor i en smäll gjorde att hon blev duktigare på att tvätta händerna.



säkerligen funkar inte detta på alla barn, men ville tipsa vad som funkar för en liten tjej som då va 3,5 år och måste ha allt förklarat i minsta detalj innan hon är övertygad :)



lycka till med smörgåsarna :)

2011-01-28 @ 22:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0