Skrivet den: 2011-01-18 Klockan: 10:53:54

18 januari 2011 En trevlig måndagsöveraskning

I går blev det inte alls som jag hade tänkt mig eller som jag skrev här, det blev mycket bättre.

När jag stog och lagade lunch innan jag skulle gå och hämta Alexander så ringde det på porttelefonen. Den är trasig så jag hörde inte vem det var, men trodde det var brevbäraren eller svärmor, så jag öppnade.
När det sedan plingade på dörren så stod mina föräldrar där ute.
De skulle ju sola idag!
Men det hade visst varit dåligt väder söderöver så de kom och hälsade på oss istället.
Vilken överskning!

Vi gick och hämtade Alexander tillsammans vid skolan och han blir ju så glad när det kommer besök.
Hur ska det gå när de åker hem?!?


Foto: Syster Emma. Vi hämtar A och jag ser ut som en spädgris, jag vet...

Sedan fick min mor för sig att hon ville tvätta och föna håret hos den lokala hårfrisörskan, så vi beställde tid där allihopa, gick hem och åt lunch och så tillbaka för uppdatering av frisyr.
Till och med Alexander lockades av den allmäna frisöryran och fick sin frisyr ansad. Jag klipper ju honom vanligtvis med maskinen men någon gång kan det även vara kul för honom att få bli borta-pysslad.

Och det var så skönt, vi njöt i högsta grad allihopa.
Och billigt!
En tvätt med fön, en tvätt med klipp och så en barnklipp = 25 euro.
Som hittat!
Då kan man njuta både i håret och i plånboken...

Så nu är man fin igen i håret och nöjd i magen, för de hade med sig den överblivna semlan från i söndags....mums!

I dag ska vi till örondoktorn för att kolla hörseln på Alexander. Efter de sista öroninflammationerna som han hade i början på december så tycker jag att han hör lite dåligt. Så har han inte blivit riktigt återställd ifrån snoret och hostan, så det behövs checkas upp också.

Jag återkommer med rapport.
Nu ska här kokas kaffe för nu kom föräldrarna.

Hej hej!
/Y

Kommentarer
Postat av: yaiza aho

oj vad billigt det var hos frissan då, trodde allt blivit dyrare där nere.

har inte sett det själv men hört att allt stigit rejält i pris.

2011-01-18 @ 12:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0