Skrivet den: 2011-02-26 Klockan: 13:06:48

Äventyr i vardagsrummet

I går när O kom hem från jobbet och vi hade ätit lunch så skickade han mig i säng när Irma skulle sova sin eftermiddagslur.
Han tyckte att jag såg alldeles slut ut.
Inte smickrande för en hemmafru som försöker göra så gott hon kan...
Men men.
Jag fick sova i två timmar tillsammans med Lillskatten som för en gångs skull sov sammtidigt som jag.
Under den tiden så vaknade jag TVÅ gånger av att JAG snarkade högt. Heller inte smickrande för en hemmafru som gör så gott hon kan.
Men till mitt försvar ska väl säjas att jag är täppt i näsan och snarkar därför.
Annars så snarkar jag ALDRIG, oavsett vad andra säjer....och mina fisar luktar bara blommor och rosa moln.



När jag kom upp så var det fullt äventyr i vardagsrummet. Alexander och pappis hade släpat ut allt i leksaksväg och byggt världens slott med Legot. Och nu höll de på och skjuta prick på alla PlayMobil-gubbarna som bodde i slottet.

Jag blir så avis. Jag är helt kass på att leka lekar. Speciellt killekar. Jag är bättre på att sjunga, rita och pyssla. Snacka om könsroller vi har här utan att lägga märka till det.

Tänker ni ofta på hur ni uppfostrar era barn med tanke på könsroller?

Nu har vi ätit frukost här och slapparlördagen går sin gilla gång här hemma.
Solen skiner utanför fönstret men vi känner ingen press på att gå ut.
Den kommer skina i morgon också, och i morgon, och dagen efter den....

/Y

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0