Skrivet den: 2011-02-02 Klockan: 11:54:07

2 februari 2011 Ny dator

Äntligen!
Vi var iväg till Media Markt igår för att kolla upp "momsfria-dagen" och det var verkligen rabatt. Datorn vi varit och tittat på hade 660 kronor i rabatt så vi slog till.
Visserligen så kunde vi inte utnyttja de 75 euros rabatt som vi skulle få för det nya internettabonemanget, för att få det var vi tvugna att ha det installerat redan och snubben som ska dra kablarna kommer inte förens idag, men vi kände att det i alla fall var läge.

Så nu står den här hemma.
I sin kartong.
Och väntar på att bli uppackad och undersökt.



Jag väntar på att internettsnubben ska komma. Han skulle komma idag mellan 9 och 12, klockan är just nu 10:45 och ingen snubbe i syne...

Han ska dra in fiberkabel och tillsammans med den nya datorn så hoppas jag på att vi ska bli höghastighetara här. Och kunna prata med folk via webkameran som det var tänk när vi köpte den (kameran). Nu har mina föräldrar i Sverige fiberkabel, men då har jag haft en för slö dator. Så har vi inte kunnats talas vid pga den anledningen.

Men nu!
Nu ska det väl äntligen gå..

Så om ni inte hör något ifrån mig på ett tag så är det säkert nåt dator/kabel-trassel som vanligt. Jag återkommer så fort jag fått allt på plats.
Så länge: Är det någon som kan säja om jag köpt en bra dator eller blivit lurad mha dessa krummelorer på kartongen?
Jag fattar 0 men killen i affären sa att den skulle passa mina behov, vilka de nu är.. (skvaller, bubbel, semester, avslappning, god mat osv...:)

/Y

PS Har hålligt Alexander hemma idag från skolan. Vi var hos doktorn igår pga av att han lät som han hade en potatis i halsen och det konstaterades då att han hade inflamerade halsmandlar. Ska detta aldrig ta slut? Så nu har jag dåligt samvete för att jag skickat iväg honom de andra dagarna. Men nu 70-singen ska vi vara hemma och kurera oss. Jag också som är dunderförkyld. Bara pappa jobbar och sliter, stackaren. Fast han är dålig han också. Så fungerar det i Spanien. DS

Kommentarer
Postat av: Hemmakatten

Hej!

Ang din fråga om madonna-statyn hos Blomsterhuset i Bollebygd så tog jag bilden för fyra veckor sedan. Om den finns kvar kan jag inte svara på, men de hade många då så man kan ju alltid åka förbi och kolla. Eller ringa. Tar väl en 15 min med bil från Hindås. Hoppas ni får tag i en!

2011-02-02 @ 19:27:50
URL: http://hemmakatten.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej, vad kul att hitta din blogg. Spännande med rapporter från Las Palmas. /Anna

2011-02-03 @ 13:50:37
URL: http://www.annaps.blogspot.com
Postat av: Josefin -Happy Days-

Åh det var synd att du missade tävlingen precis, men det kommer nog fler chanser framöver. :-)



Roligt att kunna fynda! Ha en fin kväll!

2011-02-03 @ 20:23:19
URL: http://landhagen.blogg.se/happydays/
Postat av: Marie W - mamma till Linus

Hej!! Va kul at du hittade min blogg!!

Va häftigt att du bor i Las Palmas!!

Ha en underbar helg!!

/Marie

2011-02-03 @ 21:58:46
URL: http://mariews.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0