Skrivet den: 2011-12-21 Klockan: 16:46:20

Julavslutning i skolan

Jajjemen!
Då har vi varit på julavslutning i Alexanders skola. Det var inte meningen att det skulle bli någon i år för scenen i matsalen hade rasat.
Upps, det ger ju väldigt förtroende för skolan och dess interiör ;)

Men så igår så kom det en lapp hem i ryggsäcken, att det nog hade byggts en ny scen och att de nu ville fira invigningen av den samt en julavslutning med oss föräldrar.
Jättekul!
För visst är det något speciellt med julavslutningar?

Det kan vara hur o-organiserat och kaosaktigt som helst, som just denna spontana och icke inrepiterade var, men det ger ändå en känsla av jul. Och jag började minnas mina egna barndoms julavslutningar och höll faktiskt på att börja böla där mitt i.
Nästan...

(Bilden här uppe visar jag inte bara för att visa hur snygg jag är på morgonkvisten utan för att visa hur tomt det var i matsalen innan kallabaliken bröt ut.)







Men i år gjorde jag en fel-kalkylering. Jag satte mig på samma sida som ungarna satt på FÖRRA året. För att kunna ta bra kort naturligtvis och kunna visa upp för Älsklingen som inte hade möjlighet att komma.

SJÄLVKLAR så satte sig ungarna på ANDRA sidan då och det var näst intill omöjligt att få bra kort.
Men men. Jag var där och fick se det, DET är ju nästan det viktigaste.

En beräkning gjorde jag bra och det var att komma tidigare för att hjälpa till med att ställa i ordning stolarna. DÅ får man nämligen komma in innan alla andra hysteriska föräldrar kommer och kan välja sig en stol på FÖRSTA raden. Nu valde jag ju fel sida ändå. Men man kan inte ha alla rätt ;)

Javisst. Man blir alldrig för vuxen för att bete sig som ett barn med att knuffas och trängas så det står härliga till. Ibland kan man faktiskt undra vilka som är barnen och vilka som är föräldrarna.
Ja inte jag då. Jag och Irma satt lydiga och snälla, alldeles stilla på våra stolar ;)



Så fick ungarna julklapp av De Tre Vise Männens page som lovade att de skulle få mer på Trettondagsaftonen. Ni vet vi firar stora julaftonen då ;)

Och så var det dags att gå hem. Men då sken solen och morgonens kyla var ett minne blott...



Det var den förmiddagen det.
Utan att ha bockat av en endaste punkt på listan...

/Y

Kommentarer
Postat av: AnneliH

Vad mysigt med avslutning :)

Har jag blandat i hop korten om jag frågar en dum fråga; måste ni vänta till 13-dagsafton med att dela ut julklapparna? eller gör ni det 2 ggr?

Det var ju inte mycket till skolgård :) ...fick en känsla av rastgård

2011-12-21 @ 17:07:12
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: gunsan

Vad mysigt för dig att det blev en julavslutning ändå, även om du hamnade på fel sida;)))



Vad fint med att små gulliga barn som står uppe på scenen o vad himla söt sonen är;))



Kramizzzzz

2011-12-21 @ 20:56:26
URL: http://nybogunsan.blogspot.com
Postat av: Stoffisen

Wow, vilken härlig bild med alla tomteluvor! Fick genast julkänsla, den där känslan som varit avlägsen sedan förra julen :)



Ha en underbar kväll!

Stoffisen

2011-12-21 @ 21:23:50
URL: http://stoffisen.wordpress.com
Postat av: Freja

Våra barn har inga avslutningar alls att gå på i år, men det passar ju mig som är antijul.... När barnen var små hade vi en video med Teletubbies Jul. Där fanns det med ett inslag om spansk jul, där de hade en stock liggande i rummet som de klädde ut med ett ansikte i ena änden och en stor filt över. Sen slog barnen på stocken med träkäppar och fick julklapparna som låg under filten... Var den filmen verkligen sanningsenlig?????

2011-12-21 @ 22:59:07
URL: http://blogg.amelia.se/reddevil/
Postat av: Anna

Skolavslutningar är alltid mysigt och som lärare får jag vara med år efter år utan att behöva skaffa egna barn!



Vi har vår avslutning idag då vi först samlas i klassrummet och tänder ljus, läser saga och de sista klapparna i paketkalendern ska delas ut. Sedan åker vi till kyrkan för att beskåda julspel och sjunga julsånger tillsammans. Sedan tillbaka till skolan dit Tomten väntas! Sen är det jullov både för barn och fröknar!

2011-12-22 @ 06:02:04
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Hanna

Kaos eller inte, mysigt med en julavslutning i alla fall!

2011-12-22 @ 12:45:25
URL: http://mamzter.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0