Skrivet den: 2011-12-21 Klockan: 00:32:36

Den här bloggposten innehåller nötkräm

Nästan jämt och speciellt till jul så får jag så himla dåligt samvete för att jag inte gör mer för alla dem som inte har det lika bra som vi har det.
Det finns folk ute i världen som dör, och här sitter jag och gnäller om ostädade toaletter...
Jag känner mig så dum.

Men nu så har jag sett detta på en del bloggar och om jag kan, om aldrig så lite, hjälpa till. Ja då vill jag göra det.
Så här kommer, om än ett litet, mitt bidrag till en bättre jul.


Foto:UNICEF

Det pågår en tyst katastrof. En katastrof som varje dag dödar 21 000 barn under fem års ålder. De flesta barnen dör av näringsbrist, diarré eller andra sjukdomar. De dör av orsaker som med enkla medel skulle kunna förebyggas. Det som saknas är vaccin, medicin, rent vatten och näringsriktig mat. Saker som UNICEF kan leverera. Saker som vi tillsammans kan leverera.

Den här bloggposten är mitt sätt bidra. För i och med att jag publicerar den här bloggposten blir inte bara fler uppmärksammade på den tysta katastrofen utan dessutom innebär det att re:member skänker sex påsar av den nötkräm som UNICEF använder vid behandling av undernärda barn. Tre påsar nötkräm om dagen är allt som krävs för att ett barn som lider av undernäring ska kunna överleva.

Har du också en blogg och vill göra något viktigt i jul? Hämta bloggmaterial här!
Tillsammans räddar vi barns liv.

Ps. Vill du köpa fältprodukterna som räddar barns liv, besök UNICEFs gåvoshop. Du kan välja ett snyggt gåvobevis designat av bland annat Tove Styrke eller Elsa Billgren att ge bort i julklapp.

MmMmMm/Yohanna

Kommentarer
Postat av: pia

Usch, ja. Så mycket elände det finns som man faktiskt är förskonad för. Vilken bra idé du fick. ;)



Sv: jo, det är bättre med fot och händer. Och i går fick jag gjort en uggla till. kul Tack för komplimangen!

2011-12-21 @ 08:27:25
URL: http://engdam.blogspot.com
Postat av: AnneliH

Det borde inte vara så.

Ha en bra dag!

2011-12-21 @ 10:18:19
URL: http://shaggkvist.se/wordpress/
Postat av: simone

SV: Haha ja precis, det ska vi göra! :) Kram

2011-12-21 @ 14:56:28
URL: http://gmz.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ååh det e så fint gjort :)

Jag köpte julklapparna hos UNICEF för någon tusenlapp, å det kändes så fint!

Sååå, fler, gör samma sak nu!

Tillsammans kan vi förändra



Kramar Åsa

2011-12-21 @ 15:23:45
URL: http://sommerseth1.wordpress.com
Postat av: Linda

Vad fint att du också lade ut denna!

Kram Linda

2011-12-21 @ 22:31:09
URL: http://alltochelleringet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0